×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 30 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
هرمزگان،محل باراندازهای مواد‌مخدر شده است

عباس میرزاد روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر (۳۱ خرداد تا ۶ تیر) اظهار داشت:اکنون هرمزگان تبدیل به محل باراندازهای مواد مخدر شده که مکان‌های زیادی از ساحل یک هزار و ۲۰۰ کیلومتری ساحل استان برای قاچاق مواد مخدر استفاده می‌شود.

به گزارش‌تجارت‌جنوب‌آنلاین، وی در این  نشست خبری گفت:برای جبران این نقیصه درصدد تأمین اعتبار لازم هستیم درهمین راستا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم که خود دارای مأموریت‌های خطیری در خلیج فارس است به کمک دریابانی و انتظامی آمده و توانسته مؤثر باشد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان ابراز داشت: آمارها نشان می‌دهد اکنون هرمزگان تبدیل به محل باراندازهای مواد مخدر شده که مکان‌های زیادی از ساحل یک هزار و ۲۰۰ کیلومتری ساحل استان برای قاچاق مواد مخدر استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: قاچاقچیان بخشی از این مواد را به استان‌های کرمان و یزد و سایر استان‌ها ترانزیت می‌کنند، بخش دیگر در استان مصرف می‌شود، این واقعیت است که تنها ۱۰ درصد مواد مخدر کشف می‌شود و به ۹۰ درصد دیگر دسترسی نداریم.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در پاسخ به این سوال که چرا قاچاقچیان مواد مخدر با وجود تحریم‌ها برای تبادل‌های مالی خود مشکل ندارند، گفت: پول طلافروشان، نانوایان و قاچاقچیان مواد مخدر نقد بوده و به همین دلیل مشکلی ندارند.

میرزاد ادامه داد: برنامه‌های ضربه زدن به بنیه‌های اقتصادی این قاچاقچیان که به قیمت نابود کردن زندگی دیگران کسب ثروت می‌کنند وجود دارد و در طول سال‌های گذشته اجرا شده و همچنان اجرا می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: تغییرهایی در وضعیت اعتیاد مشاهده می‌شود به گونه‌ای که سن اعتیاد رو به اهش بوده و مصرف مواد مخدر در مدارس غیر قابل کتمان است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان افزود: تعداد معتادان خانم هم به دلایل مختلف که یکی از آنها قبح شکنی انجام شده از مصرف مواد مخدر است و معتاد را به عنوان بیمار می‌پندارند رو به افزایش بوده، به عنوان مثال در زمانی حمل ۱۰۰ گرم یک نوع مواد مخدر حکم اعدام در پی داشت ولی اکنون وزنی که مجازات اعدام برای آن تعیین شده بود افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: توجه به معتادان متجاهر یکی از دغدغه‌های مسؤولان هرمزگان است و در فصل سرد سال شاهد هجوم معتادان سایر استان‌ها به این استان هستیم.

میرزاد افزود: به همین دلیل شهروندان در فصل خنک سال بیشتر شاهد کسانی هستند که در خورها، رو و زیر پل‌ها و کنار جوی‌ها در شهر بندرعباس هستند لذا مهاجرت یکی از موارد است که به آن توجه می‌شود و سال گذشته هم در طرح جمع آوری معتادان متجاهر، مهاجران سایر استان‌ها به استان خود مرجوع شدند.

وی یاد آور شد: در برخی شهرستان‌ها برای هر ۲۵۰ نفر یک مسجد وجود دارد که این نشان می‌دهد خیران را خوب راهنمایی نکرده‌ایم، جامعه به کمپ‌های ترک اعتیاد هم نیاز دارد که از خیران تقاضا داریم وارد این حوزه شوند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: افراد رها یافته از بند اعتیاد برای آنکه بتوانند به زندگی عادی خود و جامعه بازگردند نیاز به شغل دارند و از بنگاه‌های اقتصادی می‌خواهیم آنها را جذب کنند، البته شاغل شدن معتادانی که از اعتیاد رهایی یافته‌اند دارای اهمیت بیشتری از کسانی است که بیکار هستند زیرا افراد بیکار عزت نفس خود را حفظ کرده‌اند.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان هم در این نشست خبری گفت: اکنون ۳۰ کمپ درمانی ترک اعتیاد مردان در این استان وجود دارد و برای اولین بار کمپ درمانی ترک اعتیاد زنان در بندرعباس راه اندازی شده که ظرفیت پذیرش پنجاه نفر دارد و همه کمپ‌ها غیردولتی هستند.

غلامحسین رنجبر اظهار داشت: اکنون ۱۶۰ تیم تخصصی اجتماع محور در محله‌ها وجود دارد و به ۷۹ هزار نفر توسط سمن‌ها آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد داده شده است.
سرپرست پلیس مبارزه با مواد مخدر هرمزگان هم در این نشست خبری بیان داشت: در سه ماه گذشته افزون بر ۱۸ تن مواد مخدر کشف شده که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل ۲ درصد افزایش یافته است.

سرهنگ محمدناصر توکلی افزود: همچنین ۱۵ باند قاچاق منهدم، ۲۳۳ خودرو و ۴۸ موتور سیکلت هم توقیف شد و ۶۱۷ خرده فروش دستگیر شدند، این استان از نظر کشف مواد مخدر در جایگاه سوم قرار دارد.