×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
جشنواره ره‌آورد سرزمین نور در هرمزگان با تجلیل از آثار برتر پایان یافت

به گزارش خبرنگار تجارت جنوب آنلاین، سردار اباذر سالاری در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۱۵۰۰ شهید گلگون‌کفن استان هرمزگان ، شهدای مدافع حرم و امنیت اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از موثرترین راهکارها در تقابل با جنگ نرم و ترکیبی دشمن است.

سردار سالاری با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم روایت درست افتخارات، حماسه‌های انقلاب و دوران دفاع مقدس عنوان کرد: دفاع مقدس یکی از مقدس‌ترین و بااهمیت‌ترین تجربیات گذشته است که برای حرکت به سمت آرمان‌ها باید مورد توجه باشد و با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب، “راهیان نور” می‌تواند بهترین فرصت و ابزار جهت استخراج و استفاده از گنج دفاع مقدس باشد.

وی با بیان اینکه با راهیان نور می‌توان گنج‌ها و حماسه‌های پنهان دوران دفاع مقدس را در معرض نمایش زائران قرار داد افزود: ابعاد دفاع مقدس بسیار گسترده‌تر از آن چیزی است که امروز ثبت و ضبط شده است؛ با بازخوانی حماسه‌های ماندگار آن دوران باید بتوانیم جوانانی مانند رزمندگان و شهدای دوران دفاع مقدس با همان ارزش‌ها تربیت کنیم و این هدف تنها با جلسات سخنرانی، کلاس درس و… محقق نمی‌شود بلکه جوانان باید در همان فضا و محیط قرار بگیرند و روایت آن حماسه‌ها و صحنه‌های ماندگار را با گوش جان بشنوند.

درادامه معاون راهیان نور و گردشگری بسیج سپاه امام سجاد علیه السلام با با تاکید بر ضرورت بهره‌مندی جوانان از معنویت دفاع مقدس افزود: معنویت دفاع‌ مقدس، تحرک‌آفرین و انگیزه‌بخش است و کسب این معنویت نیز با حضور در راهیان نور محقق می‌شود.

وی راهیان نور را نوعی اعتکاف معنوی دانست و با بیان اینکه در راهیان نور، فرهنگ زندگی جمعی به جوانان آموزش داده می‌شود، تصریح کرد: جوان در سرزمین نور، تحقق وعده‌های الهی را در میدان عمل مشاهده خواهد کرد و به صدق وعده‌های قرآنی پروردگار ایمان می‌آورد و ما نیز در این نقطه از سرزمین به‌دنبال الگوسازی و تکثیر ارزش‌ها در وجود نسل جوان هستیم.

سرهنگ مجید باقرزاده همایی درپایان یاد آورشد : این دوره از جشنواره استانی ره‌آورد سرزمین نور در بخش‌های ایده‌های نو، پوستر، تحقیق و پژوهش، خاطره، دلنوشته و متن ادبی، گزارش خبری، سرود، شعر، عکس موبایلی، عکس جبهه مقاومت، عکس، کلیپ، مستند، نقاشی، هنرهای تجسمی و نماهنگ برگزار شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo