×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
نمایندگان منتخب باید در مسیر حل مشکلات مردم گام بردارند

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، شیخ یوسف جمالی با بیان اینکه نمایندگان منتخب دارای سوابق نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و شورای شهر هستند و انتظار از آنها در دوره جدید نیز بیشتر است بر شناسایی و حل مشکلات عمومی و محلی از سوی منتخبین تاکید کرد و گفت: از جمله مهم‌ترین مراحل عالمانه‌ی قانون‌گذاری، شناسایی مشکلات عمومی و صورت‌بندی درست و اولویت‌بندی آگاهانه‌ی آن‌ها با مقیاس مصالح ملی و سپس تلاش برای رسیدگی به حل‌ آن‌هاست.

به گفته شیخ جمالی، خانه‌ی ملت، امانت‌کده‌ای موقت برای شناسایی و حل مشکلات عمومی است و کسانی در پایان کار، خوشنام دنیوی و رستگار اخروی می شوند که در حل مشکلات مردم گام بردارند نه در جهت تشدید و پیچیده‌کردن این مشکلات! از این رو تشکیل اتاق‌های فکر با حضور کارشناسان متخصص و دلسوز منطقه می‌تواند نمایندگان را در شناسایی مشکلات محلی و دستیابی به راهکارهای حل‌المسائلی یاری نماید.

تاکید بر توجه نمایندگان منتخب به رفاه مردم

امام جمعه اهل سنت بندرعباس در ادامه توجه به رفاه عمومی را مورد اشاره قرار داد و گفت: یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین فلسفه‌های قانون‌گذاری و سیاست‌گذاری، حداکثرسازی رفاه عمومی است و توجه به این فلسفه، می‌بایست همواره به مثابه‌ی یک مقیاس در اختیار نمایندگان مجلس قرار داشته و پیش از پیشنهاد یا تصویب قوانین، از خویشتن بپرسند که آیا این قانون در جهت رفاه و آسایش مردم است یا خیر؟ سپس در جهت تصویب آن مبادرت ورزند.

وی با تاکید بر پاسداشت اعتماد عمومی ادامه داد: اعتماد، بنیادی‌ترین و کلیدی‌ترین سرمایه‌ی اجتماعی یک فرد یا جامعه است که اغلب مراودات و مبادلات اجتماعی بر آن استوار است. تفویض وکالت رسیدگی به امور عمومی و به طور کلی اعتبار نمایندگی مردم، مرهون اعتماد است که شفافیت و پاسخگویی، از مؤثرترین روش‌های مراقبت از این سرمایه‌ی اجتماعی قلمداد می شود.

 

تاکید بر گزارش دوره ای نمایندگان از عمکردشان

شیخ جمالی، ارائه‌ی گزارش‌های دوره‌ای از عملکرد نمایندگان و ایجاد بسترهایی برای دریافت سئوالات، ابهامات و انتقادات مردم و نیز استماع صبورانه‌ و مبتنی بر سعه‌ی صدر در مواجهه با آن‌ها را نشان‌دهنده‌ی سلامت شخصیت و عملکرد نمایندگان دانست که از اعتماد عمومی به آن‌ها صیانت می‌کند.

امام جمعه اهل‌سنت و جماعت بندرعباس، اهتمام به اثربخشی و کارآمدی را مهم ارزیابی کرد و گفت: یک نمایند‌ه‌ی کارآمد، مطابق برنامه‌ا‌ی مدون، فعالیت‌ها و دستاوردهای عملکرد خود را پیش از شروع فعالیت، پیش‌بینی کرده و مطالبات حوزه‌ی انتخابی‌اش را شناسایی می‌نماید؛ یعنی می‌داند که در دوره‌ی مسئولیتش به دنبال چیست و چگونه آن‌ها را محقق نماید. لذا اصل بر آن است که این دستاوردهای پیش‌بینی‌شده، چنان پُرمایه، ملموس و پایدار باشند که در پایان دوره، رضایت و دعای نیک مردم را در پی داشته باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo