×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
فرهنگ سلامت در ذهن مردم ایجاد شود/ تغییر ذائقه زمان بَر است

به گزارش خبرنگار تجارت جنوب آنلاین، حسین فرشیدی، با بیان اینکه در هرمزگان تمام مسئولان سلامت محور فکر می کنند و این توانمندی ها و پتانسیل های خوب در کنار خیرین استان آینده درخشانی در بهداشت و درمان هرمزگان رقم می زند، افزود: آنچه در حوزه بهداشت و درمان خرج می کنیم هزینه نیست و سرمایه گذاری است.

فرشیدی، با اشاره به اینکه نقطه قوت شورای سلامت این است که رئیس شورای عالی سلامت و امنیت غذایی رئیس جمهور است و هیچ جای دنیا اینچنین نیست، عنوان کرد: جوانی جمعیت از دغدغه های بسیار مهم و اولویت وزارت بهداشت است.

وی، اضافه کرد: خانواده محور بودن جزء اهداف ماست و مشارکت مردم بسیار مهم است هر چند در مرکز تصمیم می گیریم ، تصمیم را مردم اجرا می کنند پس مردم باید در نحوه اجرای این برنامه ها نقش داشته باشند.

معاون وزیر تذیهبهداشت، با بیان اینکه با حضور اندیشمندان که دغدغه سلامت را دارند آینده بسیار خوبی برای هرمزگان متصور هستیم،خاطرنشان کرد: بالاترین مرگ و میر در زمینه قلب و عروق است و قطع مصرف دخانیات ساده ترین مسئله جلوگیری از مرگ و میر در زمینه قلب و عروق است همچنین مهمترین گام جهت پیشگیری از بیماریهای قلب و عروق تغذیه سالم است و با توجه به اینکه نان و برنج در سبد تغذیه خانوار ما بصورت روتین مصرف می شود چند سالی است که وارد بحث غنی سازی آرد و نان کامل شده ایم.

فرشیدی با اشاره به اینکه همه استان ها درخصوص نان کامل مشارکت داشته اند و در هر استان حداقل یک کارخانه غنی شده با ویتامین ها نان کامل را داریم،تاکید کرد: همه دستگاه های مرتبط باید پای کار باشند تا بتوانیم غذای سالم را در اختیار مردم قرار دهیم.

وی، مطرح کرد: مردم تغذیه سالم را در پیتزا می بینند و وظیفه وزارت بهداشت است با تبلیغ در رسانه ها و فضای مجازی و جاهایی که مردم دسترسی دارند این فرهنگ را ایجاد کند و اگر مردم در خصوص این نان آگاهی داشته باشند که به سلامت آنها کمک می کند و باعث کاهش بیماریهای سرطان روده ، کنترل فشار خون و دیابت می شود قطعا به ظاهر نان نگاه نمی کنند هرچند که اگر نان غنی شده و نان معمولی را کنار هم قرار دهیم قطعا از نان معمولی که ظاهری زیبا دارد استقبال می کنیم.

این مسئول کشوری، با بیان این موضوع که تغییر ذائقه زمان بر است و باید فرهنگ سازی را از کودکی نهادینه کنیم، توضیح داد:امسال تفاهم نامه ای با اداره کل آموزش و پرورش جهت تغذیه سالم کودکان و محیط هایی که غذا را تهیه می کنند مانند بوفه های مدارس امضا کردیم زیرا اگر کار فرهنگی انجام نشود این طرح ابتر می ماند.

معاون وزیر بهداشت، تصریح کرد: جهت مصرف قلیان در ساحل کار فرهنگی انجام و راهکارهای اجرایی پیشنهاد شود باید یک مجمع تشکیل با حضور استاندار، فرهنگ و ارشاد ، صنعت معدن تشکیل شودکه به چه شکلی عارضه مصرف دخانیات و قلیان را در کنار ساحل کم کنیم به دنبال راهکار باشیم و برای اجرایی شدن این راهکار همه باید درگیر شوند هر چند که وزارت بهداشت می گوید قانون منع مصرف دخانیات را دارم اما این طرح امکان ندارد موفق شود مگر اینکه مصرف کننده و کسی که دخیل است و دخانیات عرضه می کند در این جلسه شرکت کند و نتیجه ارائه و استفاده قلیان را ببیند.

فرشیدی در پایان یادآور شد: مجمع سلامت بسیار مهم است هنوز به اهمیت آن پی نبرده ایم که مجمع سلامت چه کمکی به استان می‌تواند بکند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo