×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رایزنی برای اجرای عمومی آثار جشنواره بچه‌های مسجد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، اسلام خواجه یی در آئین پایانی چهارمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی «جوانه» در کانون فرهنگی هنری امیرالمومنین حضرت علی(ع) روستای سرباران بخش تیاب شهرستان میناب ضمن قدردانی از عوامل اجرایی، اظهار کرد: همراهی و یاری گری نهادها و دستگاه های فرهنگی در شکل گیری این رویداد فرهنگی، هنری و مذهبی، موجب تقویت روحیه تلاش در فعالان فرهنگی مساجد در سطح استان شد.

وی افزود: حرکتی که اعضای کانون فرهنگی هنری امیرالمومنین حضرت علی(ع) در روستای سرباران آغاز کردند، موجب شد هنر تئاتر به دل مسجد بیاید و این کاری بسیار ارزشمندی است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت هنر به ویژه هنر نمایش، رسالت تئاتر را بیداری جامعه برشمرد و عنوان کرد: گاهی مواقع یک اثر هنری و یک کار نمایشی می تواند از صدها سخنرانی هم موثرتر عمل کند.

خواجه ای با تاکید بر این مطلب که مسجد به عنوان پایگاه فرهنگی و اجتماعی همواره باید محور فعالیت در مناطق شهری و روستایی قرار گیرد، از گروه های نمایشی در کانون های فرهنگی هنری مساجد خواست تا در تولید آثار فاخر خود بر بیان مفاهیم حقیقی اسلام تمرکز کنند.

وی همچنین از رایزنی برای اجرای عمومی نمایش های اجرا شده در چهارمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی «جوانه»، در شهر بندرعباس طی ایام تعطیلات عید نوروز خبرداد و گفت: این موضوع در حال پیگیری است و پس از نهایی شدن از ۲۵ اسفندماه به عنوان یک رویداد فرهنگی در مرکز استان اجرایی می شود.

ابراهیم کبابی، نماینده دبیر چهارمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی «جوانه» نیز به تشریح چگونگی شکل گیری جشنواره پرداخت و گفت: جشنواره تئاتر خیابانی به همت کانون فرهنگی هنری شکل گرفت و پس از برگزاری اولین دوره، به دلیل شیوع کرونا و توقف ۲ ساله، از سال ۱۴۰۰ تاکنون به صورت منظم و مستمر برگزار شده است.

وی افزود: امسال ۱۵ اثر نمایشی از گروه های نمایش کانون های فرهنگی هنری مساجد روستایی و محلات به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که پس از بازبینی توسط داوران، ۱۰ گروه جواز حضور در مرحله نهایی را دریافت کردند.

اهدا ۱۰ کمک هزینه سفر زیارتی به مشهد مقدس به قید قرعه به شرکت کنندگان در جشنواره که تاکنون موفق به رفتن به زیارت امام رضا(ع) نشده اند و همچنین هزینه سفر به مشهدالرضا ۲ نفر از هنذمندان برادر و خواهر زیارت اولی توسط سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان، پخش کلیپ از فعالیت های دبیرخانه جشنواره و اجرای گروه ها، تلاوت زیبای کودک عضو کانون امیرالمومنین حضرت علی(ع)، اهدا هدیه ویژه «تربت امام حسین(ع)» به بازیگر محجبه نمایش «پناهگاه امن»، اجرای تواشیحو تجلیل از برترین های جشنواره ازجمله برنامه های این آیین بود.

برپایه این گزارش؛ از مجموع ۱۵ اثر ارسالی به دبیرخانه چهارمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی «جوانه»، ۱۰ اثر نمایشی از کانون های فرهنگی هنری مساجد روستایی استان هرمزگان که به مرحله پایانی راه یافته بودند، ۲۱ اسفند در محوطه مسجد امیرالمومنین حضرت علی(ع) روستای سرباران بخش تیاب شهرستان میناب با اسقبال کم نظیر مردم هنر دوست اجرا شد.

گفتنی است؛ چهارمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی «جوانه» ویژه گروه های نمایش کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان به همت گروه هنری فانوس کانون فرهنگی هنری امیرالمومنین حضرت علی(ع) و با همکاری دهیاری، شورای اسلامی روستای سرباران، بخشداری تیاب، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، حوزه هنری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری میناب برگزار شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo