×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
قیمت ۳ برابری بلیط یک تئاتر در بندرعباس

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، نمایش «تهران پاریس تهران» به کارگردانی سعید دشتی و تهیه کنندگی سید سام بهشتی از آبان‌ماه ۱۴۰۲ در تماشاخانه ملک به روی صحنه رفت.

این نمایش با بازی سینا ساعی، آیدا ماهیانی و فرزین محدث توانست توجه مخاطبان را به خود جذب کند. البته بسیاری براین باورند که عمده شهرت و محبوبیت این نمایش به علت بازی سینا ساعی، خواننده رپ است که در بین جوانان امروزی محبوبیت ویژه‌ای دارد.

طی اخبار منتشر شده در خبرگزاری‌ها این نمایش به عنوان پرفروش‌ترین نمایش سال ۱۴۰۲ با فروشی به میزبان ۷.۰۳۶.۸۳۱.۵۰۰ تومان معرفی شد. این در حالی است که نمایش «بک تو بلک» به کارگردانی سجاد افشاریان در سال ۱۴۰۲ با ۸٫۶۵۴٫۴۷۱٫۵۰۰  تومان پرمخاطب‌ترین و پرفروش‌ترین تئاتر ایران است که در سه سال متوالی در این جایگاه قرار دارد.

اکنون این نمایش در شهر بندرعباس و در مجموعه بندرعباس مال قرار است به روی صحنه برود، اما قیمت بسیار بالای این نمایش، موضوعی است که قابل توجه است. این نمایش برای اولین بار در تماشاخانه ملک در شهر تهران به روی صحنه رفت و قیمت‌های بلیط این نمایش از ۱۸۰ هزارتومان تا ۲۹۰ هزارتومان با توجه به ردیف‌های صندلی متغیر بود. اما در بندرعباس این قیمت‌ها از ۵۰۰ هزارتومان تا ۱ میلیون تومان تغییر کرده است که البته ردیف ۱ تا ۳  قیمت یک میلیون تومانی دارد و در فروش آنلاین قرار نگرفته است و در مراکز خرید حضوری قابل تهیه بوده است که این قیمت‌ها هیچ دلیل منطقی و موجه‌ای ندارند.

حتی در مقایسه با کنسرت‌ها در این شهر، قیمت این نمایش قابل توجیه نیست. کنسرت‌هایی که در شهر بندرعباس برگزار می‌شود معمولا قیمتی بین ۳۰۰ الی ۷۰۰ هزارتومان دارند.

حالا مسئله اینجاست که اداره فرهنگ و ارشاد استان چطور با این مبلغ مجوز اجرای نمایش را صادر کرده است. در حالی که سایر نمایش‌ها در بندرعباس با قیمت ۱۰۰ الی ۳۰۰ هزارتومان به روی صحنه می‌روند.

همچنین پرمخاطب‌ترین تئاتر ایران که در شهرهای رشت، مشهد، شیراز به روی صحنه رفت، از لحاظ قیمت، با شهر تهران تفاوت چندانی نداشت و بسا در برخی شهرها حتی مبلغ بلیط پایین‌تر از تهران بود.

به طور کلی اجرای نمایش در شهرستان‌ها با هزینه کمتری به روی صحنه می‌رود و دلیل این امر هم کاملا مشخص و روشن است.

سوال‌هایی که اکنون مطرح می‌شود این است که چرا اداره فرهنگ و ارشاد استان با چنین مبلغی موافقت و مجوز نمایش را صادر کرده است؟ آیا سالن جدید در یک مجموعه به اصطلاح لاکچری دلیل این موضوع است؟ یا هزینه ایاب و ذهاب گروه نمایش؟ اگر هزینه گروه نمایش به شهر بندرعباس باعث گرانی بلیط‌ها است باید به طور واضح این موضوع به مخاطب اطلاع‌رسانی شود. که البته دلیل قابل قبولی نیست، زیرا هزینه ایاب و ذهاب سفر به شهر دیگر برای سایر نمایش‌ها نیز وجود دارد و حتی کنسرت‌ها، اما قیمت بلیط در خصوص این موضوع تغییری نمی‌کند.

متاسفانه آنگونه که باید نظارتی بر قیمت این موضوعات وجود ندارد و در نهایت مردم و علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر هستند که باید تاوان این بی‌توجهی‌ها و عدم نظارت‌ها را بدهند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo