×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تشریح اقدامات و خدمات حوزه سلامت در نیمه نخست تعطیلات نوروزی

.به گزارش تجارت جنوب آنلاین،  غلامعلی جاودان گفت: در استان هرمزگان با توجه به گستردگی استان و اینکه ما از شرق تا غرب استان حدود بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر جاده و ۱۴ جزیره داریم؛ خدمات سلامت در سطح وسیع ارائه می گردد.

جاودان ابراز کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا کنون ۳۳۹ هزار ۳۰۸ خدمت در حوزه نظارت بر اماکن بهداشتی شامل نظارت بر سلامت مواد غذایی مواد آشامیدنی، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی شامل ویزیت پزشکان و مراجعه به درمانگاه های ما در مناطق روستایی، خدمات دندانپزشکی و بهداشت محیط و حرفه ای صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: در بحث نظارتی موارد متخلف نیز معرفی به مراجع قضایی انجام شده است که حدود ۱۸۳ مورد معرفی به دادگاه در حوزه بهداشت در سطح استان داشتیم.

جاودان اظهار کرد: درمورد نظارت بر سلامت آب و موارد آشامیدنی حدود۱۵ هزار و ۴۵۵ مورد کلر سنجی از آب های آشامیدنی در سطح استان انجام شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگات تصریح کرد: درحوزه درمان تعداد بیماران سرپایی مراجعه کننده به بیمارستانهای دانشگاهی استان۳۴ هزار و ۷۶۴ نفر بوده و ۱۲ هزار و ۱۳۲ نفر هم در بیمارستانها استان بستری شده اند.

وی عنوان کرد: یک هزار و ۴۶۹ مورد عمل جراحی طی این مدت در بیمارستانهای استان انجام شده است و تا کنون تعداد مراجعین به درمانگاه های تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه ۵ هزار و ۲۹۹ نفر به ثبت رسیده است و ۱۶۵ نفر هم در بین بیمارستانهای استان و خارج استان جابجایی بیمار داشته ایم.

جاودان اظهار کرد: در سطح نظارت بر درمانگاههای خصوصی و کلینیک های تابعه و همچنین مواردی که کار درمانی انجام می دهند حدود ۱۵ مورد در این ایام بازدید توسط همکاران ما انجام گرفته که در حال جمع بندی پرونده ها و در صورت نیاز معرفی به مراجع مربوطه صورت می گیرد.

وی بیان کرد: درحوزه فوریتهای پزشکی و اورژانس پیش بیمارستانی از ۲۴ اسفند تا کنون ۶۴۰ مورد ماموریت در ۹۷ پایگاه اورژانس زمینی، دریایی و هوایی استان انجام شده است که از این تعداد ماموریت ۹۵۱ مصدوم ترافیکی بوده و تعداد ۷۹۲ مورد به مراکز درمانی ارجاع و همچنین ۲۰ مورد فوتی در این ایام گزارش شده است.

رئیس دانشگاه افزود: درموارد غیر ترافیکی یک هزار و ۴۶۶ مورد ماموریت انجام شده که از این تعداد ماموریت یک هزار و ۵۲۵ بیمار غیر ترافیکی اعزام و متاسفانه ۳۶ مورد فوتی نیز گزارش شده است.

جاودان ابراز کرد: امسال در دو پایگاه اورژانس هوایی بصورت بالگرد خدمات اورژانسی صورت گرفته و برای نخستین بار با استفاده از یک هواپیمای اورژانس بال ثابت تا کنون دو ماموریت و اعزام بیمار انجام شده است.

وی ضمن توصیه به خانواده ها به ویژه مسافران نوروزی خاطر نشان کرد: مسافران حتما در مسیر استراحت کنند و از مواد غذایی و آب سالم استفاده کنند؛ همچنین با دقت در رانندگی از سرعت و سبقت غیر مجاز که جان خود و خانواده به خطر می اندازد پرهیز کنند تا انشاالله این ایام را به سلامتی و خوشی پشت سر بگذارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo