×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
اولین برداشت گندم کشور در هرمزگان با حضور وزیر جهاد کشاورزی

به گزارش خبرنگار تجارت جنوب آنلاین، محمد علی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی امروز، ۸ فروردین ماه به صورت نمادین اولین برداشت خوشه های طلایی گندم در روستای لاور فین، استان هرمزگان، با اشاره به سطح زیر کشت ۶ میلیون هکتاری گندم در کشور، گفت: در سال جاری سطح زیر کشت گندم آبی ۲میلیون هکتار و گندم دیم ۴ میلیون هکتار برنامه ریزی شده که با توجه به شرایط پیش بینی ۱۳.۵ میلیون تن تولید گندم داریم که و ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن آن خرید تضمینی می‌شود.

وی بیان داشت: همه ساله در اوایل فروردین ماه اولین برداشت در استان های گرم جنوب کشور از جمله استان های سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و استان هرمزگان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برداشت گندم از فروردین ماه آغاز و تا شهریور ماه ادامه دارد، افزود: این بازه زمانی به دلیل کشت گندم در اقلیم های متفاوت است.

نیکبخت ضمن تشریح مهم‌ترین اقدامات برنامه ریزی شده برای رسیدن به خودکفایی در گندم با همت و مشارکت کشاورزان، گفت: اصلاح بذر‌های گندم، مصرف متعادل کود‌های شیمیایی، طرح جهش تولید در دیم زارها، توزیع سموم، طرح کشاورزی قراردادی، توسعه کشت‌های مکانیزه، توسعه سامانه‌های نوین آبیاری، آموزش کشاورزان و مدیریت آفات از برنامه‌های ویژه وزارت جهادکشاورزی برای توسعه کشت گندم در کشور است.

وی گفت: امسال قیمت خرید تضمینی گندم نان ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت خرید تضمینی گندم دوروم ۱۸هزار تومان اعلام شده است و بیش از یکهزار و ۱۰۰ مرکز خرید تضمینی در کشور آماده تحویل گندم کشاورزان است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه دستورالعمل‌های خرید تضمینی گندم به استان‌ها ابلاغ شده است، افزود: ۲۱ هزار کمباین آماده برداشت گندم و غلات کشاورزان در کشور هستند و معاینات فنی آنان جهت خدمات رسانی به کشاورزان انجام شده است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo