×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
اوج‌گیری حضور اتباع بیگانه در شرکت ها و کارگاه های تولیدی و صنعتی سیریک

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،  مهدی حیدری با انتقاد از حضور اتباع بیگانه در شرکت ها و کارگاه های تولیدی و صنعتی در این شهرستان عنوان کرد: این امر سبب کاهش شدید بکارگیری جوانان بومی و اوج گیری بیکاری در روستاهای کم برخوردار شده است.

وی اظهارداشت: مردم از حضور و افزایش آن ها نگران هستند و فعالیت افاغنه و فرار مالیاتی آنان باعث شده تا به بازار کسب و کار بازاریان فشار وارد کند.

وی ضمن تشکر از بازاریان بازارچه مرزی میشی بابت بکارگیری جوانان و نوجوانان عزیز بومی گفت: از دستگاه های نظارتی بابت عدم پیگیری و برخورد قانونی با کارفرمایان متخلف گلایه مند هستیم
از آنجایی که برابر قانون (ماده ۱۸۱ قانون کار)استفاده و بکارگیری اتباع بیگانه در واحد های کارگاهی ممنوع می باشد.

به گفته حیدری، عدم‌نظارت در این حوزه باعث شده تا نه تنها اتباع بیگانه در واحد تولیدی، بلکه به عنوان ناخدا و ملوان در قاچاق سوخت نیز بکارگیری می شنوند که این امر بسیار خطر آفرین در حوزه امنیت ملی می باشد.

دبیر مجمع مطالبه‌گران شهرستان سیریک افزود: آنچه حائز اهمیت است این است که بر اساس دستورالعمل ابلاغی شورای عالی امنیت ملی حضور و اشتغال اتباع افاغنه در ۱۶ استان کشور از جمله هرمزگان ممنوع است.

حیدری اظهارداشت: اینکه از دستگاه های دولتی و امنیتی شهرستان تقاضا می شود به این امر بسیار مهم رسیدگی کنند.

وی در پایان از مردم خواست در صورت هرگونه مشاهده بکارگیری اتباع افاغنه در شرکت ها و کارگاه های تولیدی به دستگاه های نظارتی اطلاع رسانی کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo