×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
محفل قرآنی «بهار در بهار» در هرمزگان برگزار شد

به گزارش خبرنگار تجارت جنوب آنلاین، دومین دوره محفل قرآنی «بهار در بهار» به همت نهاد کتابخانه های عمومی کشور و با قرائت و تفسیر آیات نورانی قران، با حضور یوسف جعفر زاده، قاری بین المللی قرآن ، فرشاد محمدی ، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و مشتاقان کلام الله با پخش زنده از طریق فضای مجازی در بستر اسکای روم برگزار شد.

این برنامه با تلاوت آیات سوره حجرات توسط یوسف جعفر زاده آغاز شد و  و سپس به  تفسیر آیاتی از جزء بیست و ششم پرداخت.

این قاری بین المللی بیان داشت: در روزگاری زندگی می کنیم که فضای مجازی اغلب زندگی ما را به خودش درگیر کرده است و در طول این زمانی که ما در فضای مجازی هستیم با مقوله ای با عنوان اخبار جعلی مواجه میشیم. با توجه به آیه ششم سوره حجرات که خداوند خطاب به مومنین میفرماید اگر فاسق خبری برای شما آورد بررسی کنید و اولین نکته که مورد توجه قرار میگیرد این است که مومنان انسانهای زود باوری نیستند که هر سخنی را سریع قبول کنند بلکه به تحقیق و بررسی درباره صحت و سقم آن می پردازند که همانا اقدام عجولانه و بدون بررسی به تعبیر قرآن کار جاهلانه ای است.

یوسف جعفر زاده در ادامه افزود: یکی از رسوم دینی ایرانیان در نوروز ، رسم مهمانی رفتن و مهمانی دادن است که تعبیر زیبایی در سوره الزاریات درباره آداب مهمانی بیان شده است. از جمله این آداب می توان به  محترم شمردن مهمان، سلام کردن و جواب سلام دادن،پذیرایی با بهترین غذایی که دارد  و اگر خبری دارد اول خبر خوب را بگوید و بعد خبر بد، اشاره کرد.

در ادامه برنامه فرشاد محمدی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان اظهار داشت: سیاست های اخیر نهاد کتابخانه های عمومی بر این است که سوای انجام وظایف سازمانی، کتابخانه ها به عنوان پایگاه فرهنگی اجتماعی تلقی می شود ودر  برابر واکنش های اجتماعی اثر مثبت مستقیم و غیر مستقیم داشته باشد. و از آنجایی که کتابخانه ها بعد از مدارس و مساجد، گسترده ترین شبکه مردمی را دارد، از این ظرفیت عظیم اهالی کتاب و مطالعه برای الگو سازی انس با قران و عمل به قرآن استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: قرآن کتابی است که بر پیامبر (ص) نازل شده و کتاب زندگی است که در مسائل خرد و کلان بهترین راهنماست. و اگر ما بتوانیم جامعه قرآن را بر مبنای بصیرت دینی قرآنی تشکیل دهیم در تشخیص حق از باطل دچار مشکل نمی‌شویم.

محمد هادی ربیعی، دبیر شورای قرانی نهاد با اشاره به خوف و رجا بیان داشت: برای بنده خوب است که دارای خوف و رجا باشد و ما انسانها مجموعه ای از دارائی ها و نداری ها هستیم ، مجموعه ای از این رفتارهایی که داریم  و از خودمان بروز میدهیم ،شخصیت ما را می سازد و باید حواسمان باشد آنچه که  داریم را تقویت کنیم و آنچه که نداریم را مدیریت کنیم  و برنامه ریزی انجام دهیم  تا درباره آنچه نداریم دچار یاس نشویم.

در پایان برنامه  محمدی به معرفی کتاب دختران به عفاف روی می آورند پرداخت و گفت: چیزی که مهم است دعوت افراد به سمت عفاف است و عفاف نه تنها برای زنان بلکه برای مردان نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo