×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 6 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
بزرگ‌ترین واحد مدیریت پسماند صنعتی کشور در هرمزگان

به گزارش خبرنگار تجارت جنوب آنلاین از بندرعباس، احمد رضایی در حاشیه کارگاه تخصصی آموزشی مدیریت پسماند صنعتی ویژه مدیران صنایع هرمزگان، گفت: از سال ۹۷ با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان هرمزگان آغاز به کار کرده‌ایم و فعالیت خود را به مدیریت پسماند‌های ویژه و صنعتی اختصاص داده‌ایم.

وی ادامه داد: خوشبختانه با حمایت‌های شکل گرفته و گام برداشتن شرکت‌ها در زمینه فرهنگ‌سازی همانند نفت ستاره خلیج فارس، توانستیم بزرگترین واحد صنعتی پسماند کشور را تاسیس کنیم. در حال حاضر ما بالاترین ظرفیت مدیریت پسماند کشور را در اختیار داریم.

رضایی افزود: در هرمزگان چالش‌های گوناگونی به دلیل تنوع اقلیمی و پسماندی وجود دارد.

وی با اشاره با چالش‌ها، گفت: مسائلی که آنها مواجه هستیم، همانند جزایر، مناطق ویژه و گمرکات از جمله موضوعاتی هستند که به طور ویژه به آنها پرداخته شده است و ما تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا بتوانیم به همه سازمان‌ها و شرکت‌ها خدمات دهیم.

مدیرعامل شرکت سپنتا مهام ایرانیان، گفت: البته آغاز کار به این بزرگی نیازمند همکاری است. در همین راستا شبکه‌سازی‌های شکل گرفته است و ما از تخصص سایر شرکت‌ها در جهت پیشبرد اهداف کمک گرفته‌ایم.

رضایی ادامه داد: در سال گذشته تحقیقاتی شکل گرفت که نتیجه این تحقیقات منجر به خرید تجهیزاتی شد. این تجهیزات آخرین استاندارها و تکنولوژی‌های روز را دارا هستند.

او با اشاره به حوادث اورژانسی، گفت: یکی از مسائلی که در استان هرمزگان به طور زیادی رخ می‌دهد شکستگی لوله‌هاست که این اتفاق منجر به رخدادهای بدی برای محیط زیست است. برای مثال زمانی که لوله‌های نفت دچار آسیب می‌شوند، محیط زیست دچار آلودگی می‌شود و از طرفی منابع نیز از بین می‌روند.

رضایی ادامه داد: در همین راستا برنامه‌های گوناگونی شکل گرفت و با همکاری یک شرکت دانش بیان، سیستم جدیدی راه‌اندازی شده است که بتوانیم در این زمینه و حوادث اورژانسی دیگر، خدمات مطلوبی را ارائه دهیم و از هدر رفت منابع جلوگیری کنیم.

مدیرعامل شرکت سپنتا مهام ایرانیان با تاکید بر فرهنگ‌سازی، بیان داشت: انشالله با همکاری شرکت‌ها، رسانه‌ها و مردم، بتوانیم قدم‌های بزرگی در جهت فرهنگ‌سازی امر پسماند انجام دهیم. زیرا بدون وجود فرهنگ‌سازی مناسب توسعه شکل نخواهد گرفت. امیدوارم بتوانیم به سمتی برویم که پسماند را در هیچ محیطی نبینیم.

احمد رضایی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در خصوص ورود پسماند به استان، گفت: در حال حاضر هیچگونه پسماندی به استان وارد نمی‌شود و اولویت ما بازیافت و مدیریت پسماند درون است. بعضاً به دلایلی حتی پسماند از استان خارج شده است ولی تا کنون هیچ پسماندی به استان هرمزگان وارد نشده است.

وی ادامه داد: در آینده اگر بتوانیم مدیریت پسماند هرمزگان را به خوبی انجام دهیم و ظرفیت مناسبی داشته باشیم، شاید بتوانیم پسماندهای خارج استان را در جهت بازیافت و تولید محصول وارد استان کنیم.

رضایی در پایان گفت: امیدوارم برگزاری‌ این کارگاه‌ها و آموزش‌های مناسب بتواند رشد همگانی را با خود به همراه داشته باشد.

گفتنی است این کارگاه در سالن همایش‌های شرکت نفت ستاره خلیج فارس برگزار شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo