×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افتتاح ۱۹۰ پروژه در حوزه سلامت از آغاز دولت تا پایان سال گذشته

به گزارش خبرنگار تجارت جنوب آنلاین، غلامعلی جاودان در نشست خبری با خبرنگاران با موضوع تشریح دستاوردها و اقدامات هفته سلامت، گفت: مجموع کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ۱۲ هزار تن است و کمبود نیروی انسانی چالش اساسی دانشگاه علوم پزشکی استان است.

جاودان با بیان اینکه نبود زیرساخت های رفاهی، شرایط آب و هوایی استان، از دیگر چالش های استان است، افزود: ۶۷ دانشگاه علوم پزشکی در هرمزگان داریم که این تعداد ۲ برابر دانشگاه علوم پزشکی های کشور است.
جاودان، از پروژه های شاخص به تأمین زیرساخت های آموزش پزشکی، توسعه دانشکده علوم پزشکی شرق و غرب در شهرستان میناب و بندرلنگه، توسعه تخت های بیمارستانی در مرکز استان و در شهرستان میناب و بعضی از شهرستان ها به صورت محدود است، اشاره کرد.

وی، با بیان اینکه حدود یکهزار تخت بیمارستانی در امسال و سال های بعد به بیمارستان های استان اضافه می شود، ادامه داد: در حوزه بهداشت حدود ۵۵ پروژۀ بهداشتی را در دستور کار داریم که امیدواریم در صورت تأمین منابع، آماده سازی شود و به ارائه خدمت به مردم بپردازد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، مطرح کرد: معاونت بهداشتی در زمینه پسماندهای بهداشتی و پزشکی نظارت های لازم را به ۲ صورت انجام می دهد، در بخش دولتی پسماندها به وسیله دستگاه امحا و بی خطر سازی زباله های بیمارستانی انجام می شود و در بخش خصوصی از جمله درمانگاه ها و مطب ها نیز نظارت می شود که با شرکت هایی که در این زمینه فعالیت دارند قرارداد ببندند و در زمینه دفع پسماندهای بهداشتی بر اساس مقررات عمل کنند.

جاودان، اضافه کرد: در بیمارستان ها نیز به منظور مدیریت پسماندها سطل ها رنگ بندی تعبیه شده است که به وسیله همکاران بهداشت محیط در استان نظارت می شود.

این مسئول بهداشت و درمان، در خصوص بی خطر ماندن پسماندها توضیح داد: بیمارستان های ما این ظرفیت را دارند و در بخش خصوصی نیز نظارت هایی بر پروانه مطب و نظارت بر درمان و همچنین قرارداد با بخش خصوصی فعال در زمینه پسماندهای عفونی انجام می شود و در صورتیکه مطب یا درمانگاهی این اقدام را انجام ندهد برخورد قانونی از طریق معاونت درمان و نظارت بر درمان صورت می گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش، بیان داشت: از ابتدای دولت تا پایان سال گذشته ۱۹۰ پروژه در حوزه بهداشت و سایر حوزه ها افتتاح شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo