×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
دولت نمی‌خواهد کالاها در بنادر ماندگار شوند/ افزایش حساسیت نسبت به روند ترخیص کالاها + فیلم

به گزارش خبرنگار تجارت جنوب آنلاین، مجتبی قهرمانی در بازدید میدانی از بندرشهید باهنر گفت:جزء چند مورد نادر کالاهای رسوبی قدیمی در بنادر و گمرکات هرمزگان وجود ندارد.

قهرمانی، با اشاره به اینکه رویه ما نیز تغییر کرده و ما نیز کار پیشگیری و پیشدستی را انجام می‌دهیم به طوریکه کالاها را مستمر رصد می‌کنیم، افزود: قبل از اینکه کالاها در مرحله رسوب و ماندن نامتعارف بروند ورود می‌کنیم در بندر شهید باهنر از شهریور پارسال تا کنون حدود ۲۵۰۰ دستگاه خودرو خارجی سواری وارداتی ترخیص شده و به بازار وارد شده است.

قهرمانی، خاطرنشان کرد: تقریباً سه ماه پیش  ۱۳۰۰ دستگاه خودرو خارجی در بندر شهید باهنر وارد شده و اگر ترخیص این خودروها بیشتر از این زمان ببرد وارد ماندگاری نامتعارف می شود و به همین دلیل دستگاه قضایی ورود کرده است.

وی، با بیان اینکه دولت نیز این حساسیت برایش ایجاد شده است که کالایی ماندگاری زیاد نداشته باشند، توضیح داد: برای ترخیص خودروها دستورات لازم را صادر کرده‌ایم اما ظاهراً موضوع و مشکل منشا ارز است که این موضوع نیز پیگیری در دست پیگیری است و البته اگر زمان ترخیص نشدن این خودروها طولانی شود، دستورات کتبی صادر می‌کنیم و مسئولان مربوطه را احضار و کار نظارتی‌مان را تقویت می‌کنیم.

 

گمرکات باهنر از مهمترین گمرکات ترخیص خودرو در کشور است 

سرپرست گمرک شهید باهنر در بازدید میدانی در خصوص ترخیص خودروهای خارجی گفت: شهریور پارسال تا آخر فروردین حدود ۲۵۰۰ دستگاه خودرو را ترخیص کرده‌ایم که وارد کشور شد و در  ۲- ۳ ماه اخیر نیز ۱۳۰۰ خودرو که عمدتاً تویوتا کمری تویوتا لوین هستند، وارد شده است که تعداد زیادی از آنها اظهار شده است و تعدادی کمی نیز منتظر اظهار است.

عبدالله کریمی، افزود: پس از ترخیص خودروها باید استانداردهای لازم را از اداره کل استاندارد و اداره کل محیط زیست دریافت نمایند و سپس منشا ارزش مشخص شود که این روند باید مستمر باشد نهایت تا ۲ ماه باید تکلیف هر خودرو وارداتی مشخص شود و وارد بازار و جایگزین آنها واردات خودروهای دیگری داشته باشیم.

کریمی ادامه داد: در استان سه گمرک رجایی، باهنر و بندرلنگه وجود دارد که بیشترین واردات خودرو از گمرک شهید باهنر انجام می‌شود.

گفتنی است، گمرکات باهنر از مهمترین گمرکات ترخیص خودرو در کشور محسوب می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo