×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
ترخیص ماشین آلات سنگین به زودی انجام می‌شود/ شاید سیاست‌ها نیاز به بازنگری داشته باشد + فیلم

به گزارش خبرنگار تجارت جنوب آنلاین، مجتبی قهرمانی در بازدید میدانی از انبار خودروهای سنگین و صنعتی در بندر شهید رجایی، گفت: قانون گذاری وظیفۀ مجلس است نه یک مدیرمیانی شاید سیاست ها نیاز به بازنگری داشته باشد.

قهرمانی در جمع خبرنگاران در این بازدید با بیان اینکه رفتار همه ما باید قانونی باشد، افزود: شهریور ماه امسال بخشنامه ای از سوی مدیران میانی گمرک صادر شد که کالاها از طریق انبار تملیکی ترخیص نشود.

قهرمانی، توضیح داد: ماشین آلات راهسازی که طی ۱۲ سال بعنوان کالای ممنوعه دولتی بود طبق این بخشنامه تفسیر کردند که ممنوعه قانونی است و باید ضبط و کل قیمت آن به حساب دولت واریز شود یا مرجوع شود.

وی، با اشاره به اینکه  یکهزار دستگاه ماشین آلات سنگین و صنعتی یا باید مرجوع می شدند یا ضبط، عنوان کرد: صادرکنندگان و امضا کنندگان این بخشنامه را دعوت کردیم و مشورتی گفتیم این بخشنامه موافق قانون نیست در حالیکه که شما در مهرماه ۱۴۰۰ بخشنامه ای مبنی بر اینکه این ماشین آلات ممنوعه دولتی هستند را صادر کرده اید.

رئیس کل دادگستری هرمزگان، خاطرنشان کرد: اگر ورود دستگاه قضا برای ترخیص این ماشین آلات نبود شاید ۳ سال دیگر فرسوده و رسوب می شدند.

قهرمانی، افزود: بخشنامه چند روز پیش توسط دیوان عدالت اداری هیات عمومی با ۹۷ درصد آرا باطل شد.

این مقام قضائی، خاطرنشان کرد: با یک کار جهادی و شبانه روزی حداکثر طی یک هفته املاک تملیکی کار مزایده و فروش را انجام دهد و این گره باز و این ماشین آلات وارد چرخه فعالیت شوند.

 

رفتار همه ما باید قانونی باشد

وی، با بیان اینکه سیاست های اقتصادی و اجرایی دولت برای دستگاه قضا کاملا محترم است و ما کاملا از آنها حمایت می کنیم، مطرح کرد: به عنوان دستگاه قضا باید پایبند قانون باشیم و مردم قانون مدار باشند و همچنین بیشتر از آن باید مدیران و مسئولان و مقامات دولتی نیز کار و رفتارشان را بر اساس قانون تنظیم کنند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان، در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: باید مسئولان در خصوص این بخشنامه چند سوال را از خود می پرسیدند که با این قانون چه ضربه ای به حوزه راهسازی وارد شده است ؟  این ماشین آلات نیاز کشور است یا نیست نامه هایی داریم که مقامات اذعان داشته اند که ما شدیدا نیاز به این ماشین آلات داریم.

قهرمانی، تشریح کرد: مالک ماشین آلات اشخاص هستند اگر ادعایی داشته باشند باید پاسخگو باشیم یکی از نگرانی ها ادعای خسارت کردن مالکان این ماشین آلات است باید به سمت و سوی این فرهنگ پیش رویم که همه نسبت به انجام رفتار قانونی حساس باشند.

وی در پایان گفت: وظیفه ما اجرای قانون و نظارت بر حسن اجرای قانون است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo