جاده‌های روستای هماگ نیاز به ترمیم اساسی دارد

مردم اهالی روستای هماگ از مشکلات جاده و آسفالت این منطقه ناراضی هستند و درخواست رسیدگی فوری توسط مسئولین را دارند.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، مردم اهالی روستای هماگ از مشکلات جاده و آسفالت این منطقه ناراضی هستند و درخواست رسیدگی فوری توسط مسئولین را دارند.

منطقه‌ی هماگ دارای ۵ روستا و ۴ مزرعه و آبادی است که کمترین ارتفاع ۱۲۰۰ متر از سطح آب‌های آزاد و بیشترین ارتفاع ۳۳۰۰ متر قله تشکر، هماگ است.

اراضی زیر کشت این روستاها شامل میوه‌های سر درختی گرمسیری، معتدل و سردسیری است. نخیلات، مرکبات، انجیر، گردو، زردآلو و طیف گسترده‌ای از این درختان میوه در این سرزمین کشت می‌شود.

علاوه‌بر این موارد، گیاهان دارویی، اورس، بنه، کسور، بادام تلخ و شیرین، و چندین گونه دیگر درختان جنگلی، مثمر و غیر مثمر در این منطقه وجود دارد.

اردوگاه زیارتی تفریحی امام خامنه‌ای در این منطقه واقع شده که نشان اولویت گردشگری و توریستی بودن منطقه است،

همچنین چشمه‌های فراوان آب شیرین و یک رودخانه‌ی دائمی که سهم مهمی در آبیاری اراضی زیر کشت منطقه‌ی دهستان سیاهو دارد.

با توجه به تمامی این موارد از سال ۷۹ که جاده روستایی آسفالت برای این منطقه‌ افتتاح شده است اما همچنان پس از ۲۴ سال ۸ کیلومتر جاده‌ی اصلی ورودی به علت بارندگی‌های این سال‌ها دچار خسارت شدید شده است  که باعث تصادفات رانندگی و واژگون شدن خودروهای شخصی سبک و سنگین گردیده است

همت مسئولان عزیز استان و شهرستان بندرعباس لازم است تا توجه فوری به این نقاط حادثه‌خیز شود و محور اصلی از روی گرونه سیخران تا روستای هماگ پایین ترمیم و بازسازی شود.