افزایش مصرف برق در هرمزگان

هرمزگان - مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان، گفت: هرمزگان دیروز با مصرف دو هزار و ۷۹۰ مگاوات برق، رکورد زد.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین از هرمزگان، محمد کریمی گفت: بعلت افزایش سه تا ۵ درجه‌ای گرمای هوا، روز گذشته بار پله‌ای مصرف برق در هرمزگان ۱۳ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال بود.

کریمی افزود: اوج مصرف برق در هرمزگان بین ساعت‌های دوازده تا ۱۷ عصر، و بیست تا ۲۳ است.

وی گفت: با مدیریت و برنامه ریزی در مصرف برق، هرمزگان تاکنون خاموشی نداشت.

مدیر عامل شرکت توزیع برق هرمزگان گفت: برای مدیریت مصرف و جلوگیری از خاموشی‌ها کشاورزان موظف شدند برق چاه‌های کشاورزی خود را از ساعت یازده و ۳۰، تا ۱۶ و سی دقیقه خاموش کنند.

کریمی افزود: صنایع و شهرک‌های صنعتی هم موظف شدند یک روز در هفته، مصرف برق را ۹۰ درصد کاهش دهند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق هرمزگان گفت: بخش تجاری نیز باید ۳۰ درصد مصرف برق خود را کاهش دهد و همه مشترکان مجتمع‌های بزرگ و مراکز حساس مانند بیمارستان‌ها و مخابرات هم موظف به نصب مولد‌های اضطراری شدند.

کریمی گفت: صنایع که در خارج از شهرک‌های صنعتی واقع هستند و مشترکان بالای ۲ مگاوات در ساعت هم موظفند در ساعت‌های اوج مصرف ماه‌های تیر و مرداد ۵۵، و خرداد و شهریور ۳۰ درصد، مصرف برق خود را کاهش دهند.

وی گفت: صنایعی که مصرف برق زیر ۲ مگاوات دارند نیز باید یک روز در هفته تعطیل شوند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق هرمزگان گفت: در بخش عمومی همه دستگاه‌های دولتی و نظامی باید در ساعت اداری ۴۰ و غیر اداری نیز ۷۰ درصد مصرف برق خود را کاهش دهند.

وی گفت: برای جلوگیری از خاموشی‌ها در بخش خانگی هم شهروندان مصرف برق خود را تا ۱۰ درصد کاهش دهند و درصورت صرفه جویی نسبت به مدت مشابه پارسال، پاداش بگیرند.
هرمزگان ۷۸۰ هزار مشترک برق دارد که ۸۰ درصد آن در بخش خانگی است.

Print Friendly, PDF & Email