مرکزی - معاون برنامهریزی شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی به نصب 46 هزار چراغ کممصرف در معابر این استان اشاره کرده و در این خصوص گفت: نصب این تعداد چراغ کممصرف، نقش مؤثری در بهینهسازی انرژی و اصلاح روشنایی معابر در پی داشته است.
لرستان - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان گفت: ۵۵ نقطه از تاسیسات و زیرساختهای برق استان در حملات محور آمریکایی صهیونی مورد اصابت قرار گرفت که به سرعت تعمیر و وارد مدار شد.
خوزستان - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: نیروگاه خورشیدی ۱۲۳ کیلوواتی همزمان با چهلوهفتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، با اعتباری بالغ بر ۳۴ میلیارد ریال، در امور نت برق غرب اهواز به بهرهبرداری رسید.
قشم - با بهرهبرداری از واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی قشم، نخستین نیروگاه سیکل ترکیبی استان هرمزگان با ظرفیت نهایی ۵۰۰ مگاوات به طور کامل وارد مدار تولید شد؛ پروژهای راهبردی که علاوه بر تأمین پایدار برق، نقش مهمی در تقویت شبکه سراسری و تولید همزمان آب ایفا میکند.
قزوین - واحد شماره ۶ گازی نیروگاه شهید رجایی پس از انجام تعمیرات دورهای شامل بازدید محفظه احتراق و تعویض نازل مرحله اول، مجدداً به شبکه سراسری برق پیوست.
مرکزی - مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی با بیان اینکه نصب کنتورهای هوشمند برق در این استان شتاب گرفته است در این خصوص، گفت: تاکنون بیش از 127 هزار کنتور هوشمند برق در سطح استان نصب شده است.
مرکزی - معاون حفاظت و بهرهبرداری شرکت آب منطقهای مرکزی به محدود شدن برق تعدادی از چاههای آب کشاورزی در این استان اشاره کرده و گفت: در راستای صیانت از منابع آبی، برق 3500 حلقه چاه آب کشاورزی در استان به میزان 5 کیلوات ساعت در شبانهروز محدود شد.
مرکزی - معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه برداشت پسته در این استان پایان یافته است، گفت: در سال جاری بهرغم پیشبینی تولید 17 هزار تن، به دلیل ناترازی انرژی و تأثیر آن بر برق چاههای کشاورزی، میزان تولید با کاهش 25 تا 30 درصدی به 14 هزار تن رسید.
هرمزگان - در راستای سیاستهای کلان کشور در زمینه توسعه انرژیهای تجدیدپذیر و مدیریت بهینه منابع طبیعی، مهندس حمیدرضا حیدریزاده، بخشدار بخش مرکزی شهرستان بندرعباس، به همراه مهندس حمید ساعدپناه، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان هرمزگان، از نیروگاه خورشیدی روستای دو کوه واقع در دهستان سیاهو بازدید کردند.
هرمزگان - استاندار هرمزگان از بهرهبرداری همزمان پُست ۶۳/۲۰ کیلوولت جرون و مجموعهای از پروژههای مهم آب و برق در استان خبر داد و گفت: این طرحها با سرمایهگذاری بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان گامی مؤثر در مسیر پایداری زیرساختهای حیاتی هرمزگان برداشتهاند.