×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دستگاه‌های استان مانورهای سالانه برگزار کنند

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، سردار غلامرضاجلالی در شورای پدافند غیرعامل استان هرمزگان اظهار داشت: مقام معظم رهبری تاکید ویزه ای بر پدافند غیرعامل با محوریت زیرساخت‌های مردمی دارند.

وی عنوان کرد: در شرایط امروز که در لایحه‌های بیشتری با دشمن در حال درگیری هستیم مقام معظم رهبری تاکید بیشتری بر حوزه پدافند غیرعامل دارند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل بیان داشت: با توجه به اینکه هرمزگان یک استان درجه یک در حوزه پدافندغیرعامل محسوب می‌شود باید مانورهایی به صورت سالانه در دستگاه‌های استان برگزار شود چراکه آمادگی و مهارت در مقابله با دشمن بسیار اهمیت دارد.

 

پدافندغیرعامل با تهدید مقابله، آسیب پذیری را کاهش و پیامدها را کنترل می‌کند

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با ذکر این موضوع که چهار واژه در پدافند غیرعامل وجود دارد که کلید واژه این حوزه محسوب می‌شوند، تصریح کرد: یکی از کلیدواژه‌های پدافندغیرعامل تهدید است که برای مقابله با آن لازم است که تمام ابعاد تهدید شناخته شود.

جلالی با بیان این نکته که آسیپ‌پذیری فرودگاه تهدید است، ابراز داشت: موضوع دیگری که در پدافندغیرعامل اهمتی دارد آسیب‌پذیری است، یعنی ضعف‌‌هایی که به صورت سیستماتیک‌ و غیرسیستماتیک ما را تهدید می‌کنند.

وی گفت: کلمه کلیدی سوم در پدافند غیرعامل پیامد تهدید بر آسیپ‌پذیری است که شناساسیی، دسته بندی، بررسی و شبیه‌سازی این پیامدها بسیار اهمیت دارد که به سه دسته پیامدهای اولیه، ثانویه و نهایی دسته‌بندی می‌شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با ذکر این نکته که پس از سه کلیدواژه در نهایت به واژه چهارم یعنی پدافند غیر عامل خواهیم رسید، بیان داشت: پدافندغیرعامل به دنبال این است که با تهدید مقابله کند، آسیب پذیری را کاهش دهد و پیامدها را نیز کنترل کند.

 

تمامی لایه‌های مبارزه با دشمن باید مورد بررسی قرار گیرد

رئیس سازمان پدافند غیرعامل تصریح کرد : امروز در شرایطی قرار داریم که دشمن در بخشی از تهدیدات از جمله تهدیدات سیاسی، اقتصادی، امنیتی و سایبری فعال تر شده است و با چندین لایحه از تهدید روبرو هستیم که تمام این موارد باید مورد بررسی قرار گیرند.

وی اظهار داشت: کشور در راستای تغییر سیاست‌های آمریکا به پشتوانه راهبردهای نظامی موفق شده ست که تغییر ریل بدهد و به سمت حقوق و منافع ملی که در کشور پیش بینی شده است حرکت کند. دستگاه دیپلماسی در تلاش است با کاهش تعهدات به نتیجه مورد نظر برسید.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با ذکر این نکته که لایه دوم تهدید را جنگ تشکیل می‌دهد، خاطرنشان کرد: آمریکا در سیاست‌های کلان خود مدلی را برای خود تعریف کرده بودد به این گونه که سعی داشت با فشار حداکثری به مردم فشار اقتصادی وارد کند و امید داشت که بتواند مردم را مستعصل کند تا به حالت اعتراض برانگیخته شوند و وارد حوزه آشوب شوند.

جلالی ادامه داد: این مدل کلی که آمریکا برای خود ترسیم کرده بود نیاز به تحریکی دارد که آن سایه جنگ بود یعنی نشان دادن چشمه‌ای از جنگ برای ایجاد ترس در جامعه تا از این موضوع به عنوان کاتالیزور استفاده کند اما با تدبیر رهبری و فعالیت‌های که در حوزه پدافند انجام شد این موضوع خنثی شد.

 

ساقط کردن پهباد آمریکایی معادلات دشمنان را به هم ریخت

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان این نکته که ساقط کردن پهباد آمریکایی معادلات دشمنان را به هم ریخت، عنوان کرد: شلیک به پهباد امریکایی نشان داد که ما در تصمیمات خود جدی هستیم و آن را در میدان عمل نیز نشان خواهیم داد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل ادامه داد: این اتفاق علاوه بر اینکه نشان داد ما از تهدید هراسی نداریم، قدرت سیاسی کشور را نیز تقویت کرد و قدرت نظامی ایران را به رخ جهانیان کشید.

جلالی ابراز داشت: طرح‌های عملیات محدودی که دشمن برای ایران در نظر گرفته بود مبتنی با استفاده از پهبادهای بالاتر از 35 هزار پا بود که با این اتفاق تمام این طرح‌ها فرو پاشید و می‌توان گفت که ساقط شدن پهباد آمریکایی دستاوردهای استراتژیک زیادی را برای ایران به همراه داشت.

وی گفت: آمریکایی‌ها تمام ظرفیت‌های امنیتی و تروریستی خود را در مقابل ما ساماندهی کردند و از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کردند و این که احساس می‌شود امنیت کشور پایدار است نشان دهنده این است که سیستم امنیتی ما شرایط را به خوبی مدیریت کرده است.

 

با اعلام آمریکا جنگ سایبری به صورت رسمی آغاز شده است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با ذکر این نکته که لایه چهارم تهدید دشمن حوزه سایبری است، بیان داشت: آمریکایی‌ها برای اولین بار اعلام کردن که به زیرساخت‌های ایران حمله کردیم و این حملات را نیز ادامه خواهیم داد که نشان دهنده این است که جنگ سایبری رسمی با آمریکا آغاز شده است.

جلالی مطرح کرد: کشوری که اعلام رسمی جنگ سایبری می‌کند باید بداند که میزان وابستگی کشورها را به فضای سایبری میزان آسیب‌پذیری آن‌ها را نشان می‌دهد که دشمن آسیب‌پذیری زیادی در این زمینه دارد.

وی ادامه داد: اگر دشمن این رویه را ادمه دهد 10 برابر پاسخ خواهد داده شد اما باید تدابیر لازم برای مدیریت تهدید و آمادگی در مقابل آن انجام شود.

 

تهاجم اقتصادی بستر اصلی حملات دشمن است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: تهاجم در حوزه اقتصادی بستر اصلی دشمن است که در تلاش است که از شبکه‌های خارج پایه به عنوان اثرگذاری در مردم استفاده می‌کند و ذهنیت مردم، الگوی مصرفی مردم و هماهنگی برای حرکت به سوی اهداف کاذب را در میان جامعه مدیریت کند.

جلالی با بیان این نکته که هر دستگاه در حوزه خود می‌تواند آسیب پذیری را احصا کند، گفت: تفاوت آسیب پذیری با تهدید این است که مدیریت آسیب پذیری در اختیار ما است اما تهدید در دست دشمن است و ما نقشی در آن نداریم.

 

استاندار طرح جامع پدافند غیرعامل استان را پس از بررسی به سازمان ارسال کند

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه راه‌ها حیاتی لوجستیکی کشور در استان هرمزگان قرار دارد و حفظ کارکرد آن از اهمیت مهمی برخوردار است توجه به پدافند غیرعامل در استان هرمزگان ضروری است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل تصریح کرد: استانداری هرمزگان طرح جامع پدافند غیرعاملی که تهیه شده است را مورد بررسی قرار دهد و برای اجرا به سازمان پدافند غیرعامل کشوری ارسال کند.

وی گفت: هرمزگان باید بتواند در شرایط تحریم روند خود را ادامه دهد یعنی تحریم نتواند کارکرد استان را متوقف کند.

 

رویکرد اصلی دشمن مردم محور است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل بیان داشت: رویکرد و الگوی اصلی دشمن مردم محور است یعنی مکن است پتانسیل ورود عوض شود اما به دنبال این هستند که مردم در مقابل نظام قرار گیرند بنابراین طرح‌هایی که تدوین می‌شود باید بر این اساس بنا شوند.

جلالی مطرح کرد: باید تهدیدات بررسی شوند که برای مردم چه پیامدی به همراه دارند که برای تحقق این امر شش طرح سیانت از مردم پیش بینی شده است.

 

حفاظت از زیرساخت‌ها یکی از اهداف پدافند غیرعامل است

جلالی اظهار داشت: حفاظت از زیرساخت‌ها در پدافند غیرعامل از اهمیت زیادی برخوردار است چراکه این زیرساخت‌ها باید در هر شرایطی تداوم کارکرد داشته باشند و در صورت آسیب نیز در سریع‌ترین زمان ممکن، توانایی بازگشت به کار داشته باشند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: طرح‌های پاسخ هم می‌تواند اضطراری و هم می‌تواند عادی باشد. ما باید برای هر سنارویی که در استان وجود دارد طرح پاسخ داشته باشیم.

 

عمل نکردن به طرح جامع سایبری توسط دستگاه‌ها جرم است

جلالی عنوان کرد: زیرساخت‌های استان هر چه به سمت هوشمندی حرکت می‌کنند، تهدیدات سایبری آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند یعنی دروازه آن به حوزه‌های مختلف زیرساختی از جمله آب، برق و پالایشگاه‌ها باز خواهد شد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل تصریح کرد: اگر یک دستگاه و مجموعه طرح جامع سایبری را تدوین و اجرا نکند از لحاظ شرعی گناه و از لحاظ قانونی جرم انجام داده است.

جلالی ابراز داشت: دستگاه‌هایی که کارکرد سیتستمشان وابسته به فضای سایبری است، زیرساخت حیاتی سایبری برای استان و کشور محسوب می‌شوند که باید شرایط خاصی برای مدیریت سایبری داشته باشند.

وی گفت: ستاد کل نیروهای مسلح تصمیم گرفته است که مقابله با ریز پرنده‌هایی مانند کوادکوپترها را به یگان حفاظت‌ها واگذار کند چراکه نمی‌توان برای مقابله با آن‌ها از پدافندهای هوایی استفاده کرد.