×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نسبت بهبود یافتگان کرونا مثبت هرمزگان، 16 درصد از متوسط جهانی بیشتر و نسبت مرگ 16 درصد کمتر است

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، فریدون همتی با تاکید بر شعار در خانه ماندن، اظهار کرد: این شعار باید با قوت و جدیت مورد تاکید همه قرار گیرد. افرادی که ناچار هستند که به بیرون از خانه مراجعه کنند نیز فاصله اجتماعی و فاصله هوشمند را مد نظر خود قرار دهند.

وی عنوان کرد: افرادی که فعالیتی در مغازه‌ها و مراکز ارائه دهنده خدمات دارند باید به نکات بهداشتی توجه کنند چراکه لازمه مقابله با این ویروس رعایت و مراعات کردن است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه مردم تصور نکنند که کرونا تمام شده است، تصریح کرد: اتفاقی که در بازار ماهی فروشان رخ داد نشان داد که بی توجهی کردن در یک نقطه از مراکز تجمعی چقدر می‌تواند تعداد مبتلایان را افزایش دهد.

همتی بیان داشت: در کنار ساحل، تجمع کردن و ارائه قلیان ممنوع است و نیروی انتظامی با قوت با این موضوعات برخورد کند.

وی با ذکر این نکته که تجمعات غیر ضروری که باعث انتشار این ویروس می‌شود نباید وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: توصیه‌ها و نکات بهداشتی باید برای تمام مردم لازم‌الاجرا و مورد توجه باشد.

استاندار هرمزگان ابراز داشت: در استان هرمزگان به نسبت بسیاری از استان‌ها شرایط خوبی را داریم اما این شرایط خوب به معنی این نیست که مشکل کرونایی نخواهیم داشت.

همتی با بیان اینکه مردم در این مدت نکات بهداشتی را به خوبی رعایت کردند، مطرح کرد: شرایط خوب استان نشان دهنده این است که بخش درمان به بیماران حاد به خوبی رسیدگی می‌کند.

وی با بیان اینکه تجهیزات پزشکی و تعداد تست افزایش پیدا کرده است، اذعان کرد: دهه اول اسفند روزانه بین 30 تا 50 تست گرفته می‌شد اما امروزه در برخی روزها بالای 200 تست گرفته می‌شود.

استاندار هرمزگان گفت: اگر قبلا را که 30 تست گرفته و هفت نفر کرونا مثبت کشف می‌شد با امروز که 200 تست گرفته و بیش از 50 نفر مثبت می‌‌شوند را مقایسه کرد متوسط 10 نفر نشان داده می‌شود که نشان دهنده این است که عدد مبتلایان امروز قابل قبول است.

همتی با بیان اینکه برخی سیاست ما کشف بیماران بدون علامت است، اظهار کرد: افرادی وجود دارند که خودشان هم متوجه ابتلا به ویروس کرونا نیستند اما توسط علوم پزشکی کشف می‌شوند که دارای حسن‌های زیادی است.

وی با ذکر این نکته که استراحت کردن، یکی از نکات مهمی است که روی بیماران کرونا مثبت تاکید می‌شود، عنوان کرد: اینکه فردی در دوران بی علامتی خود از مثبت بودن تست کرونا با خبر می‌شوند باعث می‌شود که در این مدت روی تقویت ایمنی بدن خود کار کند و اجازه ندهند که بیماری تا مرحله خطرناک پیشرفت کند.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: نسبت بهبود یافته‌گان قطعی افرادی که کرونا مثبت بودند در جهان 79 درصد است اما این رقم در ایران 92 درصد و در هرمزگان 95 درصد است که نشان دهنده وضعیت قابل قبول استان است.

همتی بیان داشت: فوتی قطعی در اثر بیماری کووید19 در جهان 21 درصد است اما در ایران هشت درصد و در هرمزگان پنج درصد است که شاخص مثبتی برای استان محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بستری بیمار با حال وخیم در دنیا سه درصد است اما در ایران 17 درصد و در هرمزگان هشت درصد و در شهر بندرعباس پنج درصد است.

استاندار هرمزگان ابراز داشت: مرگ به ازای هر 100 هزار نفر در دنیا 2.12 درصدف در ایران 6.1 درصد، در هرمزگان 1.18 درصد و در بندرعباس 0.19 درصد است.

همتی مطرح کرد: مبتلا به ازی هر 100 هزار نفر در دنیا 31 نفر، در ایران 98 نفر و در هرمزگان 25 نفر است.