استاندار هرمزگان در نشست خبری مطرح کرد؛

راهکارهای عملیاتی برای کنترل قاچاق سوخت؛ تعامل استانداری هرمزگان با مقامات ملی +فیلم

هرمزگان - در جریان دومین نشست خبری استاندار هرمزگان که به‌صورت تور رسانه‌ای در بازدید از پالایشگاه ستاره خلیج فارس برگزار شد، محمد آشوری، استاندار هرمزگان به پرسش خبرنگار تجارت جنوب آنلاین درباره معضل قاچاق سوخت پاسخ داد و گفت: برای مقابله با قاچاق سوخت، جلسات متعددی با رئیس جمهور و وزیر کشور که ریاست شورای امنیت کشور را بر عهده دارند، برگزار شده است. همچنین کارگروه ویژه مبارزه با قاچاق سوخت در استان تشکیل شده و جلسات مستمر برای بررسی و ارائه راهکارهای عملیاتی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار تجارت جنوب آنلاین از هرمزگان، در جریان دومین نشست خبری استاندار هرمزگان که به‌صورت تور رسانه‌ای در بازدید از پالایشگاه ستاره خلیج فارس برگزار شد، محمد آشوری به پرسش خبرنگار تجارت جنوب آنلاین درباره معضل قاچاق سوخت پاسخ داد.

محمد آشوری با اشاره به تجربیات گذشته خود در حوزه مدیریت سیاسی و امنیتی گفت: “من در دوران مسئولیت قبلی و اکنون نیز تجربه‌های متعددی در مبارزه با پدیده قاچاق سوخت داشته‌ام. در یکی از جلسات مهم استان که با حضور نمایندگان مجلس، مقامات قضایی و مدیران دستگاه‌های اجرایی، امنیتی و نظامی برگزار شد، موضوع مبارزه با قاچاق سوخت به عنوان یکی از اولویت‌های جدی مدیریت استان تعیین شد.”

آشوری تأکید کرد: “در تحلیل پدیده قاچاق سوخت، نیازمند شناخت دقیق و عمیق از این مسئله هستیم. اگر فرض بر شناخت کامل این معضل باشد، باید برنامه‌های عملیاتی برای کاهش آثار مخرب آن تدوین شود. این پدیده نباید به آسیب‌های اجتماعی گسترده منجر شود و سلامت اقتصادی و امنیتی استان را تحت تأثیر قرار دهد.”

وی افزود: “برای مقابله با قاچاق سوخت، جلسات متعددی با رئیس جمهور و وزیر کشور که ریاست شورای امنیت کشور را بر عهده دارند، برگزار شده است. همچنین کارگروه ویژه مبارزه با قاچاق سوخت در استان تشکیل شده و جلسات مستمر برای بررسی و ارائه راهکارهای عملیاتی برگزار می‌شود.”

استاندار هرمزگان به سه سطح تصمیم‌گیری برای مبارزه با قاچاق سوخت اشاره کرد: “سطح اول مربوط به سیاست‌گذاری‌های ملی است که نیازمند تصمیمات مجلس و دولت است. در گذشته نیز قانونی برای هدفمندی یارانه‌ها و اصلاح قیمت سوخت تصویب شد که قرار بود طی پنج سال به تعادل قیمت‌ها دست یابیم و آثار تورمی کاهش یابد.”

آشوری بیان کرد: “یکی از چالش‌های مهم، اختلاف قیمت سوخت در داخل و خارج مرزهاست که باعث تشدید قاچاق می‌شود. ما نیازمند بازنگری جدی در روش‌ها و سیاست‌های اجرایی هستیم تا این چرخه معیوب اصلاح شود و از فشارهای اقتصادی ناشی از قاچاق سوخت جلوگیری کنیم.”

وی با تأکید بر اهمیت جلب رضایت و اعتماد مردم گفت: “نباید با برجسته کردن معضلات، اعتماد و امید مردم را از بین ببریم. همه نهادهای اجرایی، قضایی و امنیتی استان تلاش می‌کنند تا با اصلاح فرآیندها و اجرای راهکارهای مؤثر، رضایت منطقی مردم را جلب کرده و امید آن‌ها به آینده را تقویت کنند.”

استاندار هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: “ما در حال بررسی و تدوین راهکارهایی هستیم که از ابتدای تولید تا پایان توزیع سوخت را پوشش دهد. بازنگری در فرآیندها و همکاری همه دستگاه‌های مسئول می‌تواند به رفع مشکلات و مبارزه مؤثر با قاچاق سوخت کمک کند.”