×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
14 واحد صنفی در هرمزگان پلمپ شد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، محمود حسین پور اظهار داشت: در ۴۸ ساعت گذشته تیم‌های نظارتی بهداشت محیط و حرفه‌ای استان در راستای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا نظارت خود بر صنوف را انجام داده‌اند.

وی افزود: تعداد تیم‌های نظارتی بهداشت محیط و حرفه‌ای استان ۱۳۵ تیم است که به صورت مستمر به انجام فعالیت نظارتی خود می‌پردازند.

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در ۴۸ ساعت گذشته این تیم‌های نظارتی از ۱۶۲۵ واحد صنفی بازدید کرده‌اند و رعایت موارد بهداشتی و پروتکل‌های ابلاغی ستاد ملی کرونا را بررسی کرده‌اند.

وی تصریح کرد: متأسفانه در بازرسی‌های صورت گرفته ۱۴ واحد صنفی به علت عدم رعایت موازین بهداشتی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی تعطیل و پلمپ شدند.

حسین‌پور افزود: در بازدیدهای بعمل آمده همچنین ۱۴۱ واحد صنفی نیز اخطار ۴۸ ساعته دریافت کرده‌اند و موظف هستند ظرف مدت مقرر نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده اقدام کنند در غیر این صورت این واحدها نیز پلمپ خواهند شد.

وی گفت: واحدهای صنفی متخلف ۳ واحد سوپرمارکت، یک مرغ فروشی، یک نانوایی، ۷ ضایعاتی، بک آرایشگاه و یک قصابی بودند که به علت عدم رعایت موارد بهداشتی پلمپ شدند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تاکید بر اهمیت نقش نظارتی مردم در پیشگیری از تخلفات صنوف اظهار داشت: انتظار می‌رود هر شهروند یک ناظر باشد و موارد تخلف صنوف را از طریق سامانه ۱۹۰ به ما اطلاع دهد.