×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، مهندس قاسم تقی‌زاده‌خامسی در  آئین افتتاح پروژه‌های پویش الف_ب_ایران که با حضور ویدیو کنفرانسی معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر دنیا به سمت استفاده از آب آبشرینکن استفاده می‌کنند چراکه دسترسی آسان و بهتری دارد.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با ذکر نکته که فاز دوم آبشرینکن بندرعباس امروز به بهره‌برداری خواهد رسید، ابراز داشت: این تصفیه خانه آب خروجی ای سی 500 دارد و با بهترین آب های کشور رقابت می‌کند.

وی عنوان کرد: این تصفیه خانه در چهار فاز انجام خواهد شد و فاز یک آن در سالیان گذذشته افتتاح و فاز دوم نیز امروز افتتاح خواهد شد. افتتاح این پروژه کیفیت آب بندرعباس را ارتقاء می‌بخشد.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا ابراز داشت: 70 میلیون از آب بندرعباس از سدهای استان تامین می‌شود که با بهره برداری از این پروژه نمک آب کاهش پیدا می کند و ترکیب این آب با آب سدهای استان می‌تواند آب بندرعباس را با کیفیت، پایدار و تضمین کند.

تقی‌زاده‌خامسی تصریح کرد: 204 میلیون دلار در این پروژه توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است.

وی بیان داشت: تا پایان سال دو فاز دیگر نیز به نتیجه خواهد رسید. در کشور برای افرادی که در شیرین سازی آب سرمایه‌گذاری می‌کنند تمهیدات ویژه‌ای دیده شده است تا به سرعت به نتیجه برسد.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا تشریح کرد: پروژه آبرسانی به مجتمع گلخانه‌ای 500 هکتاری از سد شیل و نیان نیز امروز افتتاح خواهد شد که برای پنج هزار نفر شغل مستقیم ایجاد خواهد کرد.

تقی‌زاده‌خامسی مطرح کرد: آبرسانی به شهرک صنعتی میناب نیز به اتمام رسیده است که امروز با اعتباری بالغ  بر 20 میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید

برچسب ها :