×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۹۲ طرح به مناسبت هفته دولت در شرق هرمزگان بهره‌برداری شد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، فریدون همتی روز چهارشنبه در ارتباط ویدیوکنفرانسی  با فرمانداران این شهرستانها گفت: ۶۲طرح به ارزش ۵۳۸میلیارد ریال در رودان و۳۰ طرح با هزینه ۱۲۲میلیارد ریال درجاسک این روز بهره برداری شد و دراختیار مردم این مناطق قرار گرفت.

وی ادامه داد: یکی از ‏طرح‌های شاخص مورد بهره‌برداری در رودان توسعه روشنایی و برق رسانی با هزینه ۱۰۴میلیارد ریالو ارایه خدمات به خدمات ۱۴ هزار نفر و همچنین یکی از طرح‌های مهم جاسک بهره‌برداری از مرحله اول بزرگترین مزرعه پرورش میگو به مساحت ۴۳۵ هکتار در روستای «گزی» است که این طرح برای ۷۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده و میزان اعتبار هزینه شده آن نیز۶۶۰میلیارد ریال است .

استاندار هرمزگالن اظهار داشت: سرمایه گذاران ، مردم و مسوولان دست به دست هم دادند تا این اتفاق های خوب رخ دهد و در شرایط کرونا و تحریم و بدون تکیه به نفت کشور اداره می‌شود و این طرح‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

همتی تصریح کرد: در همین شرایط شاهد افتتاح ۵۷۶ طرح در هرمزگان هستیم که صبح امروز چند مورد در رودان و جاسک بهره‌برداری رسید و عصر نیز هم طرح‌های بندرخمیر و بندرلنگه افتتاح می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: بخش عظیمی از این طرح‌ها توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی انجام شده، مانند مزرعه بزرگ پرورش میگوی که در جاسک به بهره‌برداری رسید که یک ریال از منابع دولتی برای آن نیز استفاده نشده است.
رییس شورای تامین هرمزگان افزود: بزودی اتفاق بزرگی در جاسک کلید خواهد خورد که تولید جلبک است، طرحی پیشنهاد شده که بتوان از ۲ تا ۳ هزار هکتار زمین‌ها آن منطقه که شن‌های روان است بدین منظور استفاده کرد.
وی اضافه کرد: این زمین‌ها را می‌توان در قالب مزارع یک هکتاری تبدیل به مزرعه تولید جلبک تبدیل کرد که سالانه هر هکتار می‌تواند ۲۰۰ میلیون تومان درآمد داشته باشد.
استاندار هرمزگان ابراز داشت: اگر این طرح به نتیجه برسد تحول بزرگی رخ می‌دهد و تهدید شن‌های روان تبدیل به فرصت شده و زمینه کسب درآمد برای مردم مهیا می‌شود.
رییس شورای اداری هرمزگان خاطر نشان کرد: این بدین معنی است که از وجب به وجب این استان می‌توان ثروت خلق کرد و برای مردم زمینه اشتغال و کسب درآمد مهیا ساخت.

وی خاطرنشان کرد: امید می‌رود عزاداری ها با رعایت پروتکل‌ها انجام شود و سیر نزولی کرونا همچنان ادامه یابد و مردم هرمزگان درخانه‌ها بمانند و جز برای مجالسی که در تکیه ها وحسینه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برپا می‌شود سفر نکنند.
 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.