×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
حفظ سلامتی مردم و جامعه اولویت اول ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا است

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، دکتر سعید ناجی در جلسه هماهنگی فرمانداران و دستگاه های استانی کنترل مبادی ورودی  استان به صورت ویدئو کنفرانس، افزود: باید تا زمانی که شرایط به حالت عادی بازنگشته تمامی تمهیدات در خصوص پیشگیری از شیوع کرونا ویروس در استان با هماهنگی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اجرائی شود.

وی از هرمزگانی ها خواست تا با درک شرایط فعلی و به منظور حفظ سلامت خود و عزیزانشان از تردد غیرضروری اجتناب کنند و بیان کرد: از هم استانی های عزیز می خواهیم که ترددهای غیر ضروری بین منطقه ای و درون شهری را به صفر برسانند و  در خانه های خود بمانند و از سفرهای خارج از استانی پرهیز کنند تا بتوان زنجیره شیوع کرونا را شکست.

ناجی با اشاره به آمار تردد مسافران نوروزی به هرمزگان گفت: آمار تردد به استان حکایت از کاهش زیاد سفرهای نوروزی به هرمزگان را دارد و در برخی مناطق این آمار به صفر رسیده است.

جانشین ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان با بیان اینکه برخی افراد آگاهانه یا از روی بی اطلاعی مقررات بهداشتی را زیر پا می‌گذارند، افزود: در نواحی که شاهد تمرد و شکستن حدود تعیین شده از سوی بهداشت باشیم مجبور خواهیم شد که تمهیدات ویژه ای در آن حوزه ها  اتخاذ شود چون حفظ سلامتی مردم، شهروندان و جامعه اولویت اول ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا است.

وی با اشاره به اینکه تمامی افراد باید از دستورالعمل وزارت بهداشت در خصوص پیشگیری از شیوع کرونا پیروی کنند، افزود: همچنین تمام صنوف، دستگاه ها، واحدهای تولید، کارخانجات و تمام حوزه های که مشمول تبعیت از دستورالعمل های بهداشتی هستند باید دستورالعمل های صادر شده از سوی وزارت بهداشت را به درستی انجام دهند.

ناجی خاطرنشان کرد:  دستگاه های اداری که موظف به حضور در ادارات هستند و در آماده باش کامل قرار دارند باید آمادگی لازم را برای مقابله با هر شرایطی را داشته باشند.

وی با بیان اینکه اگر چه استان به موقع برای مقابله با کرونا وارد عمل شد و با برنامه ورود کرد، اضافه کرد: با همه اقدامات صورت گرفته تا کنون همچنان نیاز به تشدید و تمدید فعالیت های پیشگیرانه در خصوص شیوع این بیماری هست و نیازمند دقت و تلاش بیشتر برای کمک به مجموعه بهداشت و درمان است.

وی با تقدیر از کادر درمانی که در این روزهای سخت خط مقدم مبارزه با این ویروس هستند، خاطر نشان کرد: از پزشکان و پرستان که بی وقفه در مراکز درمانی در حال ارائه خدمات هستند  تشکر می‌کنیم و قدردان زحمات آنها هستیم.

خبرنگار: بهاره بیژنی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.