×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
برای مقابله با کج‌اندیشی، باید تعریف روشنی از مقاومت را به دنیا ارائه کنیم

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، حجت‌الاسلام «محمد عبادی‌زاده» صبح امروز (24 شهریورماه) در آئین اختتامیه کنگره امام سجاد (ع) که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: بستر جمعی معنوی بودن و نوع نگاه به این واژه، خاص است؛ امروز متاسفانه اگر عنصر عقلانیت را در کنار معنویت قرار ندهیم نمی‌توانیم تعریف روشنی را از معونیت ارائه دهیم. چراکه مفهومی انتزاعی از معارف اهل بیت است.

امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با بیان اینکه در بحث معنویت با چند کج اندیشی مواجه هستیم، عنوان کرد: جدا کردن معنویت از امور دنیا و مسائل دینی از اجتماعی یکی از مشکلاتی است که غرب را در یک حصار تنگ قرار می‌دهد. علی‌رغم اینکه خلاء معنویت در غرب احساس می‌شود ترویج آن باید همواره در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به این نکته که در حوزه معونیت تنها به دنبال اخلاق نیستیم، مطرح کرد: گستره حوزه معنویت وسیع است. اگر بخواهیم از معنویت تفسیر صحیحی داشته باشیم باید عقلانیت را هم به خدمت بگیریم.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده با ذکر این نکته که امروز کج اندیشی و کج روی‌هایی را در حوزه مقاومت مشاهده می‌کنیم، ابراز داشت: جریان‌های انحرافی که تحت عنوان داعش به وجود آمدند، ناشی از این است که تفسیر درستی از مقاومت و جهاد ارائه نشده است.

امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان تصریح کرد: برای اینکه یک تقسیر درستی را از مقاومت ارائه دهیم باید به چند موضوع از جمله اصل اسلام خواهی توجه شود. ارزش‌های دینی جوهره  مبنای مقاومت است و نمی‌توان بدون ارزش‌های دینی تفسیر صحیحی از مقاومت ارائه کنیم.

وی با تاکید بر اصل نفی سبیل و سلطه که یکی از اصول مقاومت است، ابراز داشت: گفتمان مقاومت همان گفتمان قرآنی است. آنچه از فرازهای نورانی صحیفه سجادیه به دست می‌آید، حاکی از یک حقیقت است و آن هم این است که باید نفی جریان سلطه در مقاومت برجسته شود.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده تشریح کرد: اگر امروز در مساله مقاومت از امت‌سازی در جهان اسلام غفلت کنیم و نظام اسلامی را حول یک امت قرار ندهیم اندیشه مقاومت تخریب و تضعیف خواهد شد.

امام جمعه بندرعباس در پایان گفت: استکبار ستیزی چه در بعد استکبار درون و چه در بعد استکبار بیرونی و دشمن‌سازی، در دعاهای امام سجاد مورد اشاره قرار گرفته است. این امر گویای آن است که باید یک تعریف روشنی را با توجه به مبانی دینی به دنیا ارائه دهیم تا کج اندیشی به وجود آمده را از واقعیت مقاومت ممتاز و متفاوت کنیم.

برچسب ها :