مجری رمز ارزهای شرکت برق استان خبر داد:

۳۰۷ دستگاه ماینر از ۳۰ مزرعه در استان مرکزی جمع‌آوری شد

مرکزی - مجری رمز ارزها در شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی از جمع‌آوری 307 دستگاه ماینر (استخراج‌کننده ارز دیجیتال) از 30 مزرعه این استان در خرداد ماه سال جاری خبر داد و گفت: این دستگاه‌ها معادل یک مگاوات برق مصرف می‌کردند و جمع‌آوری آنها منجر به کاهش بار شبکه برق استان شده است.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین از مرکزی، حسام عسگری افزود: در راستای اجرای سیاست‌های وزارت نیرو و شرکت توانیر برای مقابله با مصرف غیرمجاز برق، تیم‌های بازرسی شرکت توزیع برق استان مرکزی اقدام به شناسایی و جمع‌آوری دستگاه‌های ماینر از مزارع و اماکن غیرمجاز کرده‌اند.

وی به دستاوردهایی که جمع‌آوری دستگاه‌های ماینر در پی دارد اشاره کرده و ادامه داد: این اقدام نه تنها به کاهش بار شبکه برق کمک می‌کند، بلکه از هدررفت انرژی جلوگیری کرده و زمینه را برای تامین برق پایدار برای مشترکان قانونی فراهم می‌سازد.

مجری رمز ارزها در شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی اظهار داشت: استفاده غیرمجاز از برق برای استفاده از دستگاه‌های ماینر و استخراج ارزهای دیجیتال، علاوه بر تحمیل هزینه‌های سنگین به شبکه برق، باعث اختلال در توزیع عادلانه انرژی می‌شود.

عسگری تصریح کرد: در این راستا شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با جدیت کامل به شناسایی و مقابله با این تخلفات ادامه خواهد داد. همچنین همکاری مردم در این زمینه می‌تواند نقش مؤثری در حفظ منابع انرژی و تأمین برق پایدار برای همه مشترکان داشته باشد.

وی بیان داشت: از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه مصرف غیرمجاز برق و فعالیت‌های مشکوک در زمینه استخراج غیرقانونی رمزارز، مراتب را از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۲۱ و ۳۰۰۰۵۱۲۱ یا سامانه تلفنی ۱۲۱ و شماره ۰۹۰۱۸۰۷۱۸۰۰ به شرکت توزیع نیروی برق گزارش دهند.