دبیرینژاد: دانشآموزان آیندهساز فرهنگ پسماند هستند +فیلم
به گزارش خبرنگار تجارت جنوب آنلاین از هرمزگان، یعقوب دبیرینژاد، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در حاشیه اجرای طرح آموزش و فرهنگسازی تفکیک پسماند از مبدا ویژه دانشآموزان در دبیرستان امیرکبیر اظهار کرد: در راستای اجرای طرح «تپش» یا همان تفکیک پسماند شهری بندرعباس، پیشنهاد شد بخشی از این طرح با محوریت مدارس و مساجد سطح شهر اجرا شود تا فرهنگ تفکیک از مبدا از دوران تحصیل و از درون محلهها شکل بگیرد.
وی با اشاره به انتخاب مدرسه امیرکبیر به عنوان نخستین مدرسه پایلوت اجرای این طرح، افزود: خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از سوی دانشآموزان صورت گرفت که این موضوع نشاندهنده علاقهمندی نسل نوجوان به مشارکت در طرحهای محیطزیستی است.
دبیرینژاد با قدردانی از نهادهای مشارکتکننده در اجرای این برنامه گفت: از دوستان عزیز در انجمنهای ورزشی از جمله انجمن تسکواندو، پینتبال و ورزشهای دریایی تشکر میکنم که با همراهی خود در اجرای این طرح و اهدای جوایز به دانشآموزان، انگیزه آنان را برای مشارکت در طرح تپش افزایش دادند.
وی افزود: جوایز تعیینشده برای دانشآموزان شرکتکننده در طرح، از محل ظرفیتهای تفریحات ساحلی و ورزشهای آبی شهر بندرعباس تأمین میشود تا علاوه بر ترویج فرهنگ تفکیک پسماند، به توسعه نشاط اجتماعی و گرایش نوجوانان به فعالیتهای ورزشی نیز کمک شود.
عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس تأکید کرد: دانشآموزان امروز، والدین آینده این شهر هستند و قطعاً ثمره این طرح در سالهای آینده و در رفتار خانوادهها دیده خواهد شد. امید داریم در دهه پیشرو شاهد شهری باشیم که در آن پسماند خشک به عنوان سرمایهای اقتصادی مورد استفاده قرار گیرد، نه عاملی برای آلودگی محیط زیست.


















ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰