مرادی: انتقاد رسانه‌ها هشدار قبل از بحران است؛ مسئولان به جای رنجش، پاسخگو باشند +فیلم

هرمزگان - احمد مرادی در جمع خبرنگاران هرمزگان با اشاره به نقش مطالبه‌گرانه رسانه‌ها تأکید کرد: بسیاری از مشکلات استان پیش از انباشته شدن، با گفت‌وگو و توضیح شفاف قابل حل است و مدیران باید ارتباط خود با خبرنگاران را تقویت کنند.

به گزارش خبرنگار تجارت جنوب آنلاین از هرمزگان، احمد مرادی، نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی، در نشست خبری با خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای استان هرمزگان، ضمن قدردانی از نقش رسانه‌ها در طرح دغدغه‌های مردم، بر ضرورت گفت‌وگوی مستمر میان مسئولان و اصحاب رسانه برای بهبود روند اجرایی استان تأکید کرد.

مرادی در این نشست گفت: خبرنگاران با تحلیل‌های دقیق و کارشناسانه نشان دادند که اهل مطالعه و تحقیق هستند و مسائل مردم را با دلسوزی مطرح می‌کنند. تلاش کردم تا حد توان به همه پرسش‌ها پاسخ دهم و ادامه این نشست‌ها می‌تواند بخش مهمی از مشکلات را قبل از بزرگ شدن حل کند.

او خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی استان نیز تأکید کرد: مسئولان باید ارتباط خود با رسانه‌ها را حفظ کنند؛ حتی اگر انتقادی مطرح شود، ما معصوم نیستیم و ممکن است قصوری داشته باشیم. مهم این است که پیش از انباشته شدن مشکلات، توضیح بدهیم و ابهامات را رفع کنیم.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس با اشاره به اولویت‌های کاری خود در استان افزود: در موضوعات بهداشت و درمان، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و خدمات‌رسانی به مردم باید کارهای اساسی با استمرار و حضور میدانی دنبال شود. بخشی از اقدامات مربوط به پروژه‌های روستایی است و بخشی نیز در سطح ملی باید پیش برده شود.

مرادی اجرای «اَبَرپروژه‌هایی که مردم از نمایندگان انتظار پیگیری جدی دارند» را ضروری دانست و گفت: همه باید دست‌به‌دست هم بدهیم تا استان از وضعیت فعلی نجات پیدا کند. زیبنده نیست هرمزگان با داشتن صنایع عظیم، پالایشگاه‌ها و ظرفیت‌های بزرگ، در فهرست استان‌های محروم و پرمشکل قرار بگیرد.

پیگیری وضعیت پالایشگاه نفت آفتاب

او در بخش دیگری از سخنان خود به سفر اخیر اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی و فراکسیون کارآفرینی مجلس به هرمزگان اشاره کرد و گفت: در پالایشگاه نفت آفتاب که حدود ۲۷۰۰ نفر از نیروهای بومی استان مشغول به کارند، به دلیل عدم دریافت خوراک مناسب، رکود جدی ایجاد شده است.

مرادی افزود: تأکید ما این بود که وزارت نفت هرچه سریع‌تر خوراک این پالایشگاه را که مشابه خوراک پالایشگاه ستاره خلیج فارس است، تأمین کند. مقرر شد کمیسیون حقوقی و قضایی به‌صورت مشترک با کمیسیون انرژی جلسه‌ای با حضور وزیر نفت برگزار کند تا این مشکل به شکل اساسی و پایدار حل شود.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس در پایان با قدردانی از خبرنگاران گفت: رسانه‌ها نشان دادند که اهل فن، متخصص و دلسوز مردم هستند. نقدهای منصفانه و کارشناسی آنان کمک بزرگی به اصلاح امور و پیشبرد منافع استان می‌کند.