ارتقای جایگاه هرمزگان در گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی؛ اتاق بازرگانی استان در جمع پنج استان برتر کشور

هرمزگان - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان، در نشست خبری با اشاره به عملکرد مثبت این نهاد گفت: اتاق بازرگانی هرمزگان امروز در میان پنج استان برتر کشور در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی قرار دارد و این دستاورد حاصل تلاش همکاران و فعالان اقتصادی استان است.

به گزارش خبرنگار تجارت جنوب آنلاین از هرمزگان، محمدرضا صفا، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان، در نشست خبری با اشاره به عملکرد مثبت این نهاد گفت: اتاق بازرگانی هرمزگان امروز در میان پنج استان برتر کشور در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی قرار دارد و این دستاورد حاصل تلاش همکاران و فعالان اقتصادی استان است.

وی با قدردانی از همکاری اعضای اتاق افزود: تمامی همکاران ما از نخبگان اقتصادی استان هستند و با همت جمعی، توانستیم بسیاری از مشکلات بخش خصوصی را شناسایی و برای حل آن‌ها گام‌های مؤثری برداریم.

صفا ادامه داد: زمانی که مسئولیت شورای گفت‌وگو را تحویل گرفتیم، در رتبه‌های پایین قرار داشتیم و تأثیر چندانی در تصمیمات اقتصادی استان نداشتیم، اما امروز با پیگیری‌های مستمر، جایگاه استان ارتقا یافته و مصوبات مؤثری در حوزه‌های مختلف اقتصادی به تصویب رسیده است. اکنون اتاق بازرگانی زبان گویای بخش خصوصی در هرمزگان است.

رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان با اشاره به تعامل سازنده دولت و بخش خصوصی گفت: حضور استاندار بومی در رأس مدیریت استان موجب هم‌افزایی بیشتر و تصویب مصوبات مهم اقتصادی شده است. از جمله در حوزه مالیات و نیز رسیدگی به موضوع حادثه بندر شهید رجایی که با همکاری مؤثر بخش خصوصی، اقدامات موفقی انجام شد.

وی افزود: در زمینه تعهدات ارزی نیز اتاق بازرگانی با ورود فعال، توانسته بخش زیادی از مشکلات فعالان اقتصادی را حل کند و در مسیر تسهیل فعالیت‌های تجاری و تولیدی گام‌های عملی بردارد.

صفا در پایان با اشاره به جایگاه ممتاز اتاق بازرگانی هرمزگان اظهار کرد: خوشبختانه امروز در رده اتاق‌های ممتاز کشور همچون تهران و اصفهان قرار داریم و امیدواریم با تداوم این روند، نقش پررنگ‌تری در تصمیم‌سازی‌های اقتصادی ملی ایفا کنیم.