×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
افتتاح بنادر تجاری گوگسر در جاسک و چارک دربندرلنگه با دستور استاندار هرمزگان

به گزارش تجارت جنوب انلاین، فریدون همتی در نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی و کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان هرمزگان که همزمان با سومین روز هفته دولت و در راستای افتتاح ویدئو کنفرانسی دو بندر تجاری گوگسر در شهرستان جاسک در شرق استان هرمزگان و چارک در شهرستان بندرلنگه در غرب استان هرمزگان برگزار شد، عنوان کرد: از سیزدهم شهریور سال جاری، دستگاه‌های مسئول در زمینه صادرات و واردات کالا برای پشتیبانی از فعالیت‌های ملوانی، در این دو بندر تجاری مستقر خواهند بود و خدمات لازم به ملوانان در بنادر گوگسر و چارک ارائه می‌شود تا از طریق مبادی رسمی و قانونی فعالیت کنند.

وی ادامه داد: فرمانداران شهرستان‌های بندرلنگه و جاسک، موظف هستند که امکانات مورد نیاز دستگاها را در این بنادر فراهم کنند تا به سرعت ساختار کاملی از نظر زیرساخت‌ها و سایر امکانات در این بنادر فراهم شود.

استاندار هرمزگان افزود: با این اقدام در بنادر گوگسر و چارک، همانند سایر بنادر کوچک که در استان در حال فعالیت و ارائه خدمات به ملوانان هستند، در این دو بندر نیز خدمات مناسبی ارائه خواهد شد.

همتی تصریح کرد: هدف ما این است که با کمک دستگاه‌های مسئول و همه ملوانان با استفاده از لنج ها، از ایران به سمت کشورهای همجوار صادرات کالاهای تولیدی استان و کشور را داشته باشیم و متقابلا کالاهای مورد نیاز نیز وارد شود.

وی گفت: افزایش صادرات موجب رونق فعالیت‌های تجاری ملوانان و لنج داران خواهد شد و به افزایش رونق اقتصادی، تولید و صادرات غیرنفتی در کشور نیز کمک خواهد کرد که دولت نیز از این رویکرد که پشتیبانی از تولید هم محسوب می‌شود، حمایت می‌کند.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: خواسته ما از ملوانان و صاحبان لنج ها این است که علاوه بر واردات به صادرات کالاهای تولیدی کشور و استان هم توجه ویژه‌ای داشته باشند و به اندازه واردات، صادرات نیز صورت گیرد.

برچسب ها :