نماینده مجلس:

سیاست خارجی دولت چهاردهم امید آفرین است

قزوین - نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رویکرد فعال دولت چهاردهم در سیاست خارجی گفت: یکی از نشانه‌های روشن این رویکرد، احیای ارتباط با کشورهای همسایه است و برقراری دوباره روابط با امارات متحده عربی پس از سال‌ها، علی‌رغم برخی فضاسازی‌ها و شیطنت‌ها، اقدامی امیدبخش و رو به جلو محسوب می‌شود.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین از قزوین، سالار ولایتمدار در نشست شورای اداری استان قزوین که با حضور سخنگوی دولت برگزار شد، با تأکید بر اهمیت دیپلماسی همسایگی اظهار کرد: دولت چهاردهم تلاش کرده تعامل سازنده با همسایگان را به‌عنوان یک اصل راهبردی دنبال کند و برخلاف برخی ادعاها، اقدامات مؤثری در این مسیر انجام شده است.

وی با اشاره به تغییر مدیریت اجرایی استان در دولت جدید افزود: با استقرار دولت چهاردهم و حضور محمد نوذری به‌عنوان استاندار، فضای مدیریتی متفاوتی در قزوین شکل گرفته است؛ مردم دیگر دغدغه جناح‌بندی‌های سیاسی را ندارند و تنها انتظارشان، خدمت صادقانه و کارآمد از سوی مدیران است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس تصریح کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری تأکید دارند، دخالتی در انتصابات نداریم و ملاک اصلی ما، انتخاب مدیرانی است که دغدغه حل مشکلات مردم را داشته باشند.

ولایتمدار با اشاره به روند اجرای پروژه‌های عمرانی استان گفت: امروز قزوین به یک کارگاه فعال عمرانی تبدیل شده و اجرای گسترده طرح‌های آبرسانی، به‌ویژه با فعالیت شبانه‌روزی پیمانکاران و تأمین تجهیزات و لوله‌های مورد نیاز، نشان‌دهنده عزم جدی مدیریت استان برای حل مسائل زیرساختی است.

وی از رسانه‌ها خواست عملکرد مدیران پرتلاش را به‌درستی منعکس کنند و افزود: در حوزه مسکن ملی که پیش‌تر با تجمع و نارضایتی مردم همراه بود، امروز روند اجرایی پروژه‌ها شتاب گرفته و همدلی میان دستگاه‌ها و مردم بیش از گذشته محسوس است.

نماینده مجلس همچنین به تعیین تکلیف پرونده شرکت پیش‌فروش خودرو غفاری اشاره کرد و گفت: این پرونده که برای مدتی موجب نگرانی و ناامنی روانی در کشور شده بود، در مسیر حل‌وفصل قرار دارد و به‌زودی پرداخت مطالبات مردم آغاز خواهد شد.

ولایتمدار در پایان با اشاره به مسائل زیست‌محیطی استان خاطرنشان کرد: برخی صنایع از جمله کارخانه سیمان آبیک اثرات قابل توجهی بر شرایط زیست‌محیطی قزوین دارند که باید با حساسیت بیشتری مدیریت شوند، اما در مجموع، همدلی و اتحاد میان مدیران اجرایی استان شکل گرفته و این وفاق، مسیر حل مشکلات را هموارتر کرده است.