اعضای بدن یک بیمار آبادانی جان سه نفر را نجات داد

خوزستان - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان از نجات سه بیمار نیازمند پیوند عضو با اهدای اعضای بدن بیمار ۵۵ ساله آبادانی خبر داد.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آبادان، دکتر مسعود هدایت شنبه اظهار کرد: مرد ۵۵ ساله‌ که با تشخیص کاهش سطح هوشیاری در روز یکم اردیبهشت‌ماه در بخش ICU بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان بستری بود، پس از تایید مرگ مغزی توسط تیم تخصصی و با رضایت خانواده نوع‌دوست وی، اعضای حیاتی بدنش به بیماران نیازمند اهدا شد.

وی افزود: پس از انجام هماهنگی‌های لازم توسط همکاران واحد شناسایی مرگ مغزی و اورژانس ۱۱۵، بیمار در سوم اردیبهشت‌ماه برای انجام فرآیند پیوند، توسط همکاران فوریت‌های پزشکی به مرکز فراهم‌آوری اعضا در بیمارستان گلستان اهواز منتقل شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان افزود: بر اساس اعلام تیم پیوند، یک کلیه‌ این بیمار جان‌بخش به خانمی ۵۲ ساله از سوسنگرد و کلیه دیگر به خانمی ۵۵ ساله از باغملک و همچنین کبد وی نیز به خانمی ۳۹ ساله از استان هرمزگان اهدا شد.

دکتر هدایت ضمن قدردانی از این خانواده ایثارگر و همچنین تلاش ارزشمند تیم هماهنگ‌کننده پیوند، تیم تاییدکننده مرگ مغزی و اورژانس فوریت‌های پزشکی، گفت: اهدای عضو، نماد والای نوع‌دوستی و احیای دوباره زندگی در پیکر جامعه است و دانشگاه علوم پزشکی آبادان همواره از خانواده‌های بزرگواری که در سخت‌ترین لحظات، به این اقدام انسان‌دوستانه تن می‌دهند، تقدیر می‌کند.

شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان زیر نظر خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان هستند.