کاشت درختان بومی در بوستان بهشت مهرگان انجام شد

قزوین - سرپرست سازمان فضای سبز شهرداری محمدیه گفت: در راستای مطالبات شهروندان و ارتقای استانداردهای زیست‌محیطی در ناحیه شهری مهرگان، پروژه کاشت و واکاری درختان از ماه‌ها قبل در دستور کار اجرایی قرار گرفت و در این چارچوب، عملیات کاشت ۹۵ اصله درخت بومی و سازگار با اقلیم منطقه در بوستان بهشت مهرگان به پایان رسید.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین از قزوین، امید کلانتری ، با تأکید بر ضرورت حفظ و گسترش ریه‌های شهر اظهار کرد: توسعه و بازپیرایی فضاهای سبز شهری از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان فضای سبز شهرداری محمدیه است و در همین راستا، اجرای پروژه کاشت و واکاری درختان در ناحیه شهری مهرگان با جدیت دنبال شد.

وی افزود: با تلاش نیروهای اجرایی سازمان، عملیات کاشت ۹۵ اصله درخت از گونه‌های بومی و متناسب با شرایط اقلیمی منطقه در بوستان بهشت مهرگان با موفقیت به پایان رسید.

سرپرست سازمان فضای سبز شهرداری محمدیه تصریح کرد: انتخاب این گونه‌ها با رویکرد مدیریت بهینه منابع آبی، افزایش ماندگاری فضای سبز و سازگاری با شرایط محیطی انجام شده است تا در کنار تلطیف هوا، زمینه ایجاد سایه مناسب و افزایش مطلوبیت این بوستان برای شهروندان فراهم شود.

کلانتری ادامه داد: سازمان فضای سبز شهرداری محمدیه برنامه بازپیرایی پارک‌ها و عرصه‌های سبز شهری را به‌صورت مستمر در دستور کار دارد و تلاش می‌کند با اجرای طرح‌های متنوع، کیفیت محیط شهری را ارتقا دهد.

وی یادآور شد: حفظ و نگهداری این سرمایه‌های طبیعی بدون همراهی و مشارکت شهروندان امکان‌پذیر نیست و امید می‌رود با فرهنگ‌سازی و همکاری عمومی، شاهد شهری سبزتر، زیباتر و باطراوت‌تر باشیم.