×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
در زمان انتخابات هیات رییسه وضعیت اعتبارنامه دو تن از اعضا نامعلوم بود

مهدی رضایی سردره رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان هرمزگان در پاسخ به نامه عدم اعتبار انتخابات هیات رییسه واکنش نشان داد و با ارسال پاسخ ادعای مدیرکل راه و شهرسازی به خبرنگار تجارت جنوب آنلاین گفت: ترتیبات مربوط به دعوتنامه جلسه منبعث از ماده 4 نظام نامه نحوه اداره جلسات هیات مدیره استان‌ها مصوب 30/8/96 شورای مرکزی بوده و در خصوص جلسات عادی هیات مدیره است و برای جلسه اول قید قانونی ندارد.
وی افزود: در مورد اولین جلسه هیات مدیره مقررات مربوط در ماده 2 همان نظام ماده تنها مهلت یک هفته‌ای پس از ابلاغ احکام را برای تشکیل جلسه قائل شده است.
رضایی سردره ادامه داد: موضوع مکاتباتی که به شماره آنها در متن نامه اشاره شده حسب تاکید مدیر کل راه و شهرسازی، تعیین تکلیف اعتبارنامه یک عضو اصلی و یک عضو علی البدل منتخبین اعلام شده که در زمان ارسال دعوتنامه جلسه، دعوت از ایشان تا قبل از تعیین تکلیف مورد اشاره وی مقدور نبوده است.

در زمان انتخابات هیات رییسه وضعیت اعتبارنامه دو تن از اعضا نامعلوم بود
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با بیان اینکه تا این ساعت هنوز اعتبارنامه عضو مورد نظر به سازمان نرسیده و در سوابق سازمانی موجود نیست تصریح کرد: در مکاتبات متعدد از سوی این سازمان در مورد زمان برگزاری جلسه از آن اداره کل استعلام شد و پاسخ مهندس شیری صرفا اعلام عدم برگزاری جلسه بدون توجه به وظایف قانونی هیات مدیره و چگونگی اداره امور جاری سازمان با وجود اشکالات قانونی ادامه فعالیت هیات مدیره پیشین بوده و منوط به وصول پاسخ استعلام آن اداره کل از معاون وزیر راه و شهرسازی بوده است.

رضایی سردره اضافه کرد: مهندس شیری در نامه اخیر نیز به پاسخ استعلام اشاره‌ای نداشته‌ علی ای حال در صورت لزوم سوابق جهت استحضار قابل ارائه مجدد است.

 

به گفته وی نظر به موارد فوق و حسب نامه شماره 430/109036 تاریخ 15/8/97 معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص لزوم تسریع در آغاز فعالیت هیات مدیره منتخب، اکثریت اعضای هیات مدیره منتخب سازمان استان بنابه وظیفه قانونی خود ضمن تنظیم صورت جلسه‌ای که تصویر آن برای اداره کل راه و شهرسازی و سایر مراجع ارسال شد، تصمیم به تعیین زمان و برگزاری اولین جلسه اتخاذ کردند.

 

مدیر کل راه و شهرسازی با پرهیز از حاشیه سازمان را حمایت کند

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان هرمزگان بیان کرد: روند صورت پذیرفته کاملا منطبق بر قوانین و مقررات بوده و از مدیر کل راه و شهرسازی نیز انتظار داریم فارغ از حواشی غیر ضروری، هیات رئیسه سازمان و هیات مدیره منتخب را برای اداره هر چه بهتر سازمان استان در شرایط دشوار کنونی یاری و پشتیبانی کنند.

گفتنی است روز گذشته مدیرکل راه و شهرسازی در گفتگو با تجارت جنوب انتخابات هیئت رییسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان را که ۱۱ نفر هستند به دلیل عدم حضور یکی از اعضا فاقد اعتبار اعلام کرد. (تصویر نامه و پاسخ پیوست)