×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نیازمند نقد سالم و سازنده هستیم

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، عبدالرضا شیبانی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارسیان از نخستین نشست خبری اصغر هاشمی فرماندار جدید پارسیان با خبرنگاران و اصحاب رسانه این شهرستان خبر داد و گفت: این نشست با حضور فرماندار و خبرنگاران و اصحاب رسانه برخلاف معمول بجای سالن جلسات فرمانداری در دفتر فرماندار و در یک فضای کاملاً صمیمی برگزار شد.
وی در ابتدای این نشست ضمن عرض خوش آمد به فرماندار جدید با اشاره به دغدغه‌های خبرنگاران و اصحاب‌رسانه به مشکلاتی نظیر وضعیت معیشت خبرنگاران و دست مزدهای پایین آنان،هزینه های سنگین تامین لوازم خبری و عکاسی، عدم وجود دکه مطبوعاتی و محلی مناسب برای فعالیت خبرنگاران اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد با رفع این مشکلات و باز شدن چتر حمایتی فرماندار و مسئولین شاهد افزایش فعالیت خبرنگاران شهرستان پارسیان باشیم.
در ادامه احمد غلامی، خبرنگار و فعال فضای مجازی ضمن تقدیر از برگزاری این نشست تعامل خوب مدیران دستگاه‌های اجرایی با رسانه‌ها را ضرورت دنیای امروز و لازمه پیشرفت شهرستان خواند و اظهار داشت: متأسفانه برخی مدیران با رسانه‌ها و خبرنگاران تعامل خوبی ندارند و انتقاد پذیر نیستند.
وی با بیان اینکه عملکرد دستگاه های دولتی باید برای خبرنگاران به عنوان چشمان بیدار جامعه روشن و واضح باشد گفت: در صورت نداشتن صداقت با وعده و وعید شاید بتوان چندصباحی مردم را فریب داد ولی خیلی زود مردم این موضوع را خواهند فهمید.
وی تاکید کرد: دنیای کنونی دنیای تبادل سریع اخبار است لذا اداراتی موفق هستند که پاسخ مردم را بهتر و شفاف تر ارائه کنند،امروز ذائقه ها تغییر کرده، مردم فرصت خواندن متن های طولانی را ندارند و فضاهای اطلاع رسانی متنوع شده لذا خبرنگاران نیز نباید تنها اخبار ساده و کلیشه ای را در روزنامه ها منتشر کنند یا از همان سبک قدیمی استفاده کنند آنها باید بتوانند در قالب های نوین نظیر موشن گرافی،اینفوگرافی و ساخت کلیپ نیز اطلاع رسانی کنند.
در ادامه این نشست حسین پاسلار ضمن انتقاد از عملکرد برخی از فرمانداران بخاطر عمل به وعده های خودشان اظهار داشت برخی خبرنگاران را پله ترقی خودشان قرار دادند.
وی به برخورد نامناسب برخی از مدیران با خبرنگاران، نگاهی ابزاری به خبرنگار و رسانه از سوی برخی دستگاه‌ها، بی توجهی به مسائل رفاهی قانونی خبرنگاران،‌ هزینه‌های سنگین تامین لوازم خبری و عکاسی و نبود تضمین برای جبران خسارت‌های مالی و جانی در حین انجام ماموریت‌های خبری و…. به عنوان مشکلات خبرنگاران اشاره نمود.
عباس کریمی و محمدرضا ماجدی از دیگر خبرنگاران در این نشست ضمن عرض خوش آمد به فرماندار خواستار همراهی بیشتر مسئولین با خبرنگاران شدند و خواستار تداوم جلسات هم اندیشی بین خبرنگاران و همچنین تداوم نشست ها با فرماندار شدند. در انتهای این نشست نیز قاسم گلستانی خبرنگار و فعال فضای مجازی ضمن عرض خوش آمد به فرماندار و خبرنگاران،خواستار تعامل و همدلی همه خبرنگاران با نماینده عالی دولت و مدیران شهرستان شد.
وی افزود:هیچ لذتی بالاتر و ماندگار از خدمت به مردم برای مسئولان نیست لذا باید فضای تعامل برقرار شود تا پیشرفت شهرستان را به همراه داشته باشد. گلستانی در بخش دیگری از سخنانش از عدم انتقاد پذیری فرماندار پیشین انتقاد کرد و اعتقاد داشت خبرنگاران در آن دوره مورد بی مهری قرار گرفته بودند.
وی با بیان اینکه خبرنگاران زبان گویای همه ی مردم هستند اظهار داشت: آنان کمبودها و مشکلات را از گوشه و کنار این شهرستان رصد کرده و به سمع نظر متولیان امر و مسئوالان مربوطه می رسانند. گلستانی از عدم وجود دکه مطبوعاتی و محل خانه مطبوعات انتقاد کرد و خواستار رفع این مشکلات و حضور خبرنگاران در جلسات برگزار شده فرمانداری و شورای ادارای شهرستان شد.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد بامدیریت فرماندار بومی و دارای رزومه و سابقه،با توکل به خدا مشکلات و معضلات این شهرستان بزودی رفع شود. پس از شنیدن سخنان خبرنگاران،مهندس هاشمی فرماندار شهرستان پارسیان ضمن عرض خوشامد به خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار داشت:کارم را با شورایی آغاز کردم و در ادامه ریاست بخشداری میناب، بخشداری قلعه قاضی و فعالیت به عنوان کارشناس واحد حراست،بازرسی،نظارت بر عملکرد،گزینش و…. استانداری هرمزگان و تدریس در دانشگاه ها، بخشی از سوابق کاری من می باشد.
وی افزود:با توجه به سوابق کاری و به صلاحدید استاندارد ساعی و دلسوز هرمزگان این وظیفه به من محول شده لذا وام دار هیچ حزب و باند و یا شخصی نیستم و به دنبال رزومه نبوده و برای خدمتی صادقانه به اینجا آمده ام و تا لحظه ای که افتخار خدمت به این مردم را داشته باشم برای ماندن در این جایگاه از اصول و مبانی اعتقادی خود کوتاه نخواهم آمد.
فرماندار پارسیان با بیان اینکه باور دارم با تعامل با مردم و مدیران اجرایی و استفاده از ظرفیت های شوراها ودهیاران،شهرداران،خیرین،نخبگان،معتمدین،امامان جمعه،سمن ها ،خبرنگارن و اصحاب رسانه و… و همه کسانی که دل در گرو آبادی این شهرستان دارند و برای این شهرستان دل می سوزانند می توان کارهای بزرگی انجام داد و مشکلات مردم را رفع کرد.
فرماندار شهرستان پارسیان در این نشست دوستانه و صمیمی، انتقاد منصفانه را حق رسانه دانست و افزود: برای ارتقاء کیفیت خدمات قابل ارائه در شهرستان نیازمند نقد سالم و سازنده هستیم.شما مشکلات مردم را مطالبه کنید من هم بعنوان نماینده عالی دولت در حد وسع و توانم تلاشم خواهم کرد این مشکلات را تا حصول نتیجه پیگیری کنم.
وی از خبرنگاران و اصحاب‌رسانه خواست با استفاده از خرد جمعی در کنار نقدهای منصفانه در مسائل مختلف راهکار منطقی نیز ارائه نمایند و اگر یک مدیر با خبرنگاران برخورد نامناسبی داشت گزارش آن به فرماندار ارایه شود.
نماینده عالی دولت با اشاره به اینکه برای برون رفت از مشکلات شهرستان پارسیان درب اتاقم بر روی همه مردم شریف این شهرستان در تمام روزهای هفته باز است بیان داشت: نظرات مردم را میشنوم و برای حل مشکلات عزیزان در حد توانم پیگیری‌های لازم را خواهم نمود.
وی تاکید کرد: امر مهمی که می‌تواند مسئولی را موفق و جامعه را به پیشرفت سوق دهد، حفظ پشتوانه مردمی و همگامی مردم و مسئولین می‌باشد که پل ارتباطی این دو، رسانه‌ها هستند.
مهندس هاشمی مردم شهرستان پارسیان را مردمی نجیب و با اصالت و با فرهنگ توصیف نمود و اظهار امیداوری کرد در کنار این مردم خواهم بود و برای خدمت به این مردم از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهم کرد.
وی با بیان اینکه در همین جا از قاسم گلستانی بعنوان نماینده خبرنگاران و نماینده ی خانه مطبوعات استان در شهرستان پارسیان برای حضور در جلسات شورای اداری و فرمانداری دعوت به عمل می‌آید اظهار داشت: دغدغه ها و مشکلات مطرح شده خبرنگاران و اصحاب رسانه را پیگیری خواهم کرد.
فرماندار پارسیان در پایان ابراز امیدواری کرد: با ایجاد فضای همدلی و تعامل و با افزایش اطلاع رسانی به‌هنگام،صادقانه و با روحیه امیدآفرینی و آرامش بدور از فضای حزبی و جناحی به کمک همکارانم در مجموعه فرمانداری بتوانیم برای مردم این شهرستان و ایجاد آرامش و آسایش بیشتر آنان اقدامات خوب و ماندگاری را انجام دهیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo