×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بودجه کافی لازمه ایجاد پروژه‌های ماندگار شهری است/به آینده شهر خوش‌بین هستیم

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، فاطمه جراره ضمن تبریک روز شوراها، اظهار کرد: اهمیت شوراها و تأثیرگذاری نقش نمایندگان مردم در تصمیم‌گیری و نظارت بر شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است‌.

وی با بیان اینکه هفت اصل قانون اساسی به نقش شوراها در اداره امور محلی اشاره کرده است،عنوان کرد: اصل صد قانون اساسی صراحتا نظارت بر برنامه‌ها را بر دوش شوراها گذاشته که نشان از اهمیت جایگاه این نهاد مردمی است.

جراره با اشاره به اینکه ‌ یک سال و نیم از فعالیت شورای ششم سپری می‌شود، گفت: شورای ششم، شورایی جوان و با نام شورای انقلابی تشکیل شد، این شورا تاکنون پر کار و پرتلاش بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه همکاری لازم برای پیشرفت و توسعه شهر بندرعباس بین مسئولان وجود دارد، افزود: آینده روشنی را برای شهر متصور هستیم.

وی اضافه کرد: ۷۶ جلسه رسمی در شورا و ۱۷۲ جلسه در کمیسیون‌های شورای ششم برگزار شده است. در کمیسیون‌های تخصصی مشکلات شهربندرعباس مطرح و راهکارهایی برای آن در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: اتحاد، همدلی و همکاری دستگاه‌ها برای پیشبرد کارها در شهر باید اتفاق بیفتد. برای اینکه دغدغه‌های شهروندان انجام شود باید هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌ها بهتر شود که قدم‌های خوبی برداشته شده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: پیگیری و بازنگری طرح تفصیلی شهر بندرعباس از موضوعاتی است که در اولویت شورا بوده که به سرانجام رسید،موضوع حریم شصت متری نیز یکی از موضوعات و دغدغه‌های شهروندان ما بود که شهرداری می‌تواند از این طریق درآمد کسب کند. با هماهنگی که اتفاق افتاد می‌توانیم تاثیراتی خوبی را در شهر شاهد باشیم.

وی بیان کرد: یکی از دغدغه‌های شوراها که به خاطر اختیارات کم آن‌ها، هماهنگی لازم اتفاق نمیفتد، موضوع مدیریت یکپارچه شهری است که همواره آن را پیگیری کردیم.

جراره با بیان اینکه اعضای شورا چند درخواست از استاندار دارند، اظهار کرد: پیگیری‌ دو هزار میلیاردی در حوزه آلایندگی یکی از این موضوعات است. این موضوع می‌تواند تاثیرات مثبتی در شوراهای شهر و روستاها داشته باشد. اگر در این زمینه بتوانیم حق و حقوق شهروندان را دریافت کنیم، می‌توانیم پروژه‌های ماندگاری را در شهر ایجاد کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر گفت: لازمه ایجاد پروژه‌های ماندگار شهری که دغدغه شوراها است، بودجه کافی است تا بتوانیم مشکلات شهر را حل کنیم در این زمینه یکی از موضوعات، ارزش افزوده است که با همکاری استاندار و تصمیمی که اعضای شورا در موضوع هزینه کرد ارزش افزوده مد نظر قرار داده‌اند، امیدواریم اتفاقات خوبی برای شهر رخ دهد. یکی از درآمدهای پایدار شهرداری‌ها، ارزش افزوده است، قطعا برای اینکه مردم شاهد توسعه شهر و اعتماد لازم برای مالیات‌های ‌خود باشند اختصاص این موضوع به پروژه‌های عمرانی است.

جراره در پایان خاطرنشان کرد: موضوع تجهیز ماشین آلات از طریق گمرکات را از جناب استاندار درخواست می‌کنیم، اگر این اتفاق بیفتد می‌توانیم خدمات خوبی برای شهروندان داشته باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo