×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
تعمیر و راه‌اندازی سیستم فرستنده ناوتکس ساحلی بین‌المللی در بندر شهید رجایی

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، حسین عباس‌نژاد اظهار کرد: دستگاه ناوتکس پشتیبان که به دلیل شرایط متاثر از تحریمها خارج از سرویس بوده با تلاش عوامل معاونت فنی و نگهداری این اداره کل در بخش مخابرات دریایی و بهره‌گیری از یک توان فنی و تیم تخصصی برای نخستین بار در کشور تعمیر و راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از الزامات سازمان بین المللی دریانوردی، پخش وضعیت هواشناسی و گزارش‌های اضطراری از طریق فرستنده ناوتکس در باند MF است، گفت: به دلیل تحریم‌های ظالمانه علیه کشور، سازندگان بین‌المللی این تجهیز از تامین قطعات برای تعمیرات ناوتکس موجود خودداری می‌کنند.

 مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: فرستنده ناوتکس بندر شهیدرجایی که آب‌های مرکز خلیج فارس را پوشش می‌دهد به صورت طولانی مدت خراب و خارج از سرویس بوده به همین دلیل این اداره کل در راستای سیاست‌ها و اهداف بالادستی با استفاده از توان و تخصص بومی نسبت به رفع ایراد و عملیات سازی سیستم یاد شده اقدام کرد.

 عباس‌نژاد تصریح کرد: با توجه به افزایش روز افزون تردد دریایی و تناژ کشتی‌ها، خطرات احتمالی ناشی از تصادم، غرق شدن، برخورد با موانع دریایی رو به افزایش بوده براین اساس کشتی‌ها نیازمند به سیستم مضاعفی در کنترل و نظارت بر دریانوردی می‌باشند تا آنها را در مکان‌های خطرساز و پرترافیک دریایی و شرایط بد آب و‌هوایی، عملیات جستجو و نجات دریایی، کنترل و راهنمایی کرد.

 وی اضافه کرد: یکی از تجهیزات استراتژیک در این امر سیستم ناوتکس نظارت ساحلی بوده و در همین راستا آماده بکار و پوشش کامل فرستنده‌های بین‌المللی ناوتکس دانفون و ارسال پیام‌های ایمنی دریانوردی به شناورهای درحال رفت و آمد در آبراه تحت حاکمیت کشور بسیار حائز اهمیت است.

 مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، تحقق این مهم را مرهون تلاش های   تیم‌های فنی و پشتیبانی متخصص با ارائه خدمات به صورت ۲۴ ساعت عنوان کرد و بیان داشت: معاونت فنی و نگه‌داری این اداره‌کل با درک این مهم  که می توان با اتکا به توان داخلی  تحول در بهروری سیستم های مخابراتی را رقم زد با تشکیل تیمی تخصصی در حوزه تعمیر و نگهداری تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی توانسته سطح آماده بکاری قابل قبولی را در این حوزه فراهم آورد  .

 گفتنی است؛ سیستم ناوتکس ساحلی یکی از تجهیزات مهم و راهبردی در ارسال پیام‌های ایمنی دریانوردی به شناورهای در حال تردد در آبراه تحت حاکمیت است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo