×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 1 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
مرمت قلعه خان و خانه کاظم در بستک پیگیری می‌شود

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، محمد محسنی روز دوشنبه ۵ تیرماه ۱۴۰۲ با اعلام این خبر گفت: قلعه خان و خانه کاظم دو اثر مهم تاریخی در شهر بستک هستند که هر دو در دهه ۸۰ به ثبت ملی رسیده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان افزود: در حد بضاعت و تکالیف قانونی که اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان داشته و با توجه به وسعت و پراکندگی آثار سعی و تلاش خود را داشته که کار حفاظت و حراست فیزیکی از آثار تاریخی را انجام دهد، ولی اقدامات تأمینی، حفاظتی و صیانتی کفایت نکرده و باید بهتر و بیشتر در این زمینه انجام می‌شد.

او ادامه داد: وزارت میراث‌فرهنگی با یک معضل و چالش جدی روبرو است و آن چالش مالی و اعتبارات ناکافی است که حوزه مأموریتی و به‌تبع آن استان‌ها درگیر آن هستند.

محسنی با اشاره به اینکه با جدیت و حساسیت بیشتر موضوع را دنبال می‌کنیم و مراتب را به وزارتخانه نیز اعلام کرده‌ایم، اظهار داشت: انشا الله با یک هم‌افزایی، تعامل محلی و استانی بتوانیم ضرایب حفاظتی و امنیتی آثار را افزایش دهیم تا موجبات بیشتر دغدغه کنشگران اجتماعی به‌خصوص حوزه تمدنی نشود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان ادامه داد: قلعه خان و خانه کاظم در معرض تخریب جدی نیست ولی بله به‌عنوان آثار باارزش درصدد هستیم که اعتباراتی را برای مرمت این آثار بگیریم.

او افزود: مکاتبات و هماهنگی با استان و مرکز انجام‌شده و اعتبارات ملی و استانی را پیگیری می‌کنیم و به دنبال جذب اعتبارات هستیم، سال جاری نشد سال آینده به جدیت کار را پیگیری می‌کنیم تا کار مرمت آثار استان را به سامان برسانیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo