×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 30 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
روند رشد فزاینده مصرف مواد دخانی در هرمزگان نگران کننده است

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، احسان کامرانی در نشست کارگروه سلامت با اشاره به اهمیت اجرای برنامه پیشگیری از گسترش مصرف مواد دخانی در استان عنوان کرد: مصرف مواد دخانی عامل بسیاری از بیماری ها به ویژه سرطان است.

وی در همین خصوص، تصریح کرد: مصرف روز افزون مصرف مواد دخانی در استان افزایش چشمگیربیماران سرطانی در سال های آینده در پی خواهد داشت که زنگ خطری برای استان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: گسترش مصرف مواد دخانی در بین نسل جوان جامعه به ویژه دختران نگران کننده است.

کامرانی گفت: استان هرمزگان از نظر مصرف مواد دخانی در رتبه هفتم کشوری قرار و در بین زنان در رتبه سوم قرار دارد.

وی افزود: در صدور مجوز واحدهای صنفی فعال در حوزه مواد دخانی به ویژه قلیان ضروری است بازنگری جدی صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: برنامه جامع پیشگیری از گسترش مصرف مواد دخانی که با همت دانشگاه علوم پزشکی استان تدوین و به دستگاه های اجرایی ابلاغ گردیده است بهترین نقشه راه به منظورجلوگیری از گسترش مصرف مواد دخانی در استان است.

وی در همین خصوص، تصریح کرد: کلیه دستگاه های اجرایی ذیربط به ماموریت های محوله در سند پیشگیری از گسترش مصرف مواد دخانی در استان عمل کنند.

کامرانی با تاکید بر توسعه ورزش های همگانی و سلامت جامعه خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات ورزشی در رشته های مختلف در محیط های کارگری و اداری جهت نشاط و شادابی کارکنان در دستور کار قرار گیرد و اداره کل ورزش و جوانان استان به عنوان متولی حوزه ورزش با همکاری دستگاه های اجرایی ذیربط این مهم را دنبال کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، افزود: گسترش فعالیت های ورزشی در دستگاه های اجرایی و محیط های کارگری باعث افزایش سلامت عمومی و بهره وری نیروی انسانی خواهد شد.

کامرانی با تاکید بر اتخاذ تدابیر لازم به منظور جلوگیری از شیوع بیماری تب کنگو، تصریح کرد:با توجه به مشاهده سویه جدید بیماری تب کنگو در همسایه های شرقی به ویژه کشور پاکستان اتخاذ تدابیر لازم به منظور جلوگیری از شیوع این بیماری در کشور ضروری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: پیشگیری در امر جلوگیری از شیوع بیماری کریمه کنگو باعث کاهش بسیاری از هزینه ها در آینده خواهد شد و در این زمینه کلیه دستگاه های اجرایی ذیربط به ویژه سازمان مدیریت و برنامه ریزی ،دانشگاه علوم پزشکی استان و دامپزشکی را یاری کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo