×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان هشدار داد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، محمد کریمی افزود: الگوی مصرف مشترکین خانگی در استان هرمزگان ۳هزار کیلووات ساعت است که اگر مشترکی بیش از الگوی تعیین شده در ماه مصرف کند، هزینه برق آنها بصورت پلکانی افزایش می یابد.

وی با اشاره به اجرای طرح قبض برق رایگان گفت: مشترکین خانگی در صورت کاهش مصرف برق از خرداد تا پایان شهریور امسال نسبت به سال گذشته تا ۲۰ برابر تعرفه برق مصرفی پاداش دریافت می کنند. در نخستین ماه اجرای این طرح در خرداد از ۲۶۲ هزار قبض برق صادر شده به مشترکین خانگی، تعداد ۱۳۴ هزار مشترک مشمول پاداش شدند که رقمی بالغ بر ۱۸۱ میلیارد ریال به عنوان پاداش خوش مصرفی در قبض آنها ثبت شد.

وی ضمن قدردانی از این مشترکین گفت: در سوی دیگر نیز مشترکین پرمصرفی هستند که با افزایش مصرف و عدم رعایت الگوی مصرف بهینه بار شبکه را افزایش داده اند و فشار بسیار زیادی هم به شبکه توزیع برق تحمیل می کنند. درصورت ادامه روند مصرف برق این مشترکان ،شبکه با افزایش بار مواجه شده و احتمال خاموشی نیز افزایش می یابد.

کریمی اضافه کرد: با افزایش دمای هوا در روزهای اخیر مصرف برق نیز رشد بی سابقه ای داشته که پیش بینی می شود در روزهای آینده مصرف برق استان به اوج خود برسد. وی از مشترکین خواست برای حفظ پایداری شبکه بخصوص ساعات ۱۱ تا ۲۲ از لوازم برقی پرمصرفی استفاده نکنند و استفاده از آنها را به ساعت ۱۰ شب تا ۱۰ صبح منتقل نمایند.

به گفته وی، اگرچه در خردادماه امسال مصرف برق نسبت به سال گذشته روند کاهشی داشت اما در تیرماه و با گرمتر شدن هوا مصرف برق بخاطر استفاده بیشتر از لوازم سرمایشی بشدت افزایش یافته که با ادامه این روند رکورد جدیدی در مصرف برق به ثبت می رسد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo