×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
فراخوان هفتمین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت و برتری صنایع‌دستی

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، ساناز رمجی روز شنبه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۲ با اعلام این خبر گفت: آخرین‌مهلت ثبت‌نام در این رویداد ۲۰ شهریورماه سال جاری است.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به اینکه پیش‌شرط‌های لازم در این رویداد سازگاری با محیط‌زیست و احترام به ارزش‌های محیط‌زیست در به‌کارگیری مواد بکار رفته در محصول و تکنیک‌های مورداستفاده در محصول، رعایت حقوق اجتماعی و قوانین کار  است افزود: معیارهای داوری انتخاب آثار مرغوبیت، اصالت، نوآوری و قابلیت است.

او هدف از برگزاری این رویداد را کمک به ارتقاء و بهبود کیفی محصولات تولیدی، ایجاد رقابت سالم بین صنعتگران و هنرمندان کشور دانست و افزود: تسهیل در شناسایی هنرمندان فعال، انتخاب، معرفی آثار برگزیده و ایجاد انگیزه بروز استعدادها ، نوآوری و خلاقیت در تولید صنایع‌دستی از دیگر اهداف این رویداد ملی است.


رمجی ادامه  داد: هر هنرمند می‌تواند در این دوره ۳ اثر هنری ارائه دهد که محصولات ارائه‌شده برای شرکت در دوره‌های داوری اعطای نشان ملی مرغوبیت و برتری آثار صنایع‌دستی باید دربسته بندی سبز(قابلیت بازگشت به طبیعت) باشد و از مواد مصرفی مرغوب تولیدشده و حقوق مالکیت معنوی در طراحی و تولید آن حفظ‌شده باشد.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان افزود: همچنین توجه به کیفیت کالا، اصالت و هویت فرهنگی، زیبایی و شکیل بودن اثر، دوستدار محیط‌زیست بودن، قابل‌فروش بودن، خلاقیت و نوآوری، رعایت کپی‌رایت و حقوق نیروی کار ضروری است.

او بابیان اینکه پذیرش سازهای سنتی دست‌ساز درصورتی‌که دارای ویژگی هنری در ساخت و تزئین ساز باشد بلامانع است، بیان کرد: در غیر این صورت از پذیرفتن ساز صرفاً به لحاظ کاربرد (صوت) بدون هیچ‌گونه ویژگی در نقش و فرم خودداری خواهد شد.

رمجی افزود: مشارکت هنرمندان به‌صورت گروهی، دخالت حداکثر ۳ نفر در تولید یک اثر پذیرفته است و گواهی مهر اصالت برای گروه صادر خواهد شد.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان تأکید کرد: هنرمندان باید از کلیه مراحل تولید اثر هنری (پیش‌تولید، در حین تولید و کار نهایی در کنار بسته‌بندی) برای ارائه در این رویداد فیلم و عکس تهیه کنند که فرم تقاضانامه تکمیل و امضاشده به همراه فایل Word آن، کپی پروانه تولید کارگاهی یا انفرادی و یا کارت شناسایی هنرمندان متقاضی، فرم تکمیل‌شده نظارت از کارگاه و اصل تصاویر نیز بایستی به‌صورت CD تحویل حوزه آموزش و ترویج این معاونت شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo