×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 10 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اربعین یک حرکت تمدنی است/موفقیت دولت در سیاست خارجی واجماع جهانی

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، محمد مهدی اسماعیلی ظهر جمعه در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس بیان داشت: اربعین یک حرکت تمدنی است و انقلاب اسلامی محصول تاسوعا، عاشورا و اربعین‌ها است. اربعین کلید واژه پیروزی انقلاب اسلامی در دوران خفقان پهلوی بود.

وی با تصریح بر اینکه بازخوانی این تحول تاریخی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و به همت شهید بلند آوازه حاج قاسم سلیمانی سبب شد تا اسلام آمریکایی و اسلام تکفیری که بدنبال نابودی مقاومت منطقه‌ای بودند، شکست خورده و پرچم اربعین برای همیشه بالا نگهداشتند، عنوان داشت: دهها میلیون انسان عاشق در یک راهپیمایی طولانی گردهم می آیند و حرکت اربعین محدود به عراق و ایران نیست بلکه صدها هزار انسان عاشق از سراسر دنیا حتی از اروپا، آمریکا و آفریقا خودشان را به این راه بهشت می‌رسانند تا با امام شأن دیدار کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به هفته دولت، از شهیدان رجایی و باهنر به عنوان الگوهای ارزشمند خدمت یاد کرد و گفت: منافقان کور دل با به شهادت رساندن این عزیزان و دیگر خدمتگزاران صدیق نظام اسلامی بدنبال شکست انقلاب ما بودند اما امروز در چهل و پنجمین بهار انقلاب اسلامی، خورشید این انقلاب درخشان‌تر از هر دوره‌ای در حال نورافشانی است.

وی ابراز داشت: دولت مردمی اکنون در حال تلاش برای کاستن از مشکلات و مسائل مردم و نیز بهره گیری از ظرفیت‌های ملی و بین المللی به منظور بهبود شرایط کشور و زندگی مردم است.

دولت در مهار کرونا و کاهش آمار مرگ و میر موفق عمل کرد

اسماعیلی به شرایط تحویل دولت سیزدهم اشاره و گفت: در جلسه مدیران دولت دوازدهم در ابتدای این دولت، آنان نگرانی خودشان را حتی از پرداخت حقوق کارمندان در ماه جدید ابراز می‌کردند و یادمان نرفته که کرونا در این کشور روزی بیش از ۷۰۰ را نفر را قربانی می‌کرد و نگاه برخی نیز فقط به طرف‌های غربی بود.

وی اظهارداشت: این دولت میراث دار مشکلاتی است که حتی حل مشکل آب مردم را هم به خارج و برجام گره می‌زدند و این را به صراحت بیان می‌کردند اما امروز دولت انقلابی در جنوبی ترین نقطه آفریقا در کنار کشورهای بزرگ دنیا، از روسیه و چین و هند وارد یک اتحادیه بزرگ جهانی می‌شود.

وی عضویت ایران در این معادلات مهم جهانی را محصول تحرک و پویایی سیاست این دولت عنوان کرد و بیان داشت: دولت باور دارد که با توان داخلی می‌توان بر بسیاری از مشکلات فائق آمد و رشد اقتصادی و رشد صادرات نفتی و غیرنفتی، غلبه بر تحریم‌ها و … همه با همت جوانان غیور ایرانی بدست آمده و دشمن اما بدنبال ناامیدساختن مردم از گذشته و آینده است.

اغتشاشات سال گذشته توطئه ای غربی بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اغتشاشات سال گذشته نیز اشاره و آن را توطئه ای غربی با اذناب منطقه‌ای آنان دانست و گفت: دشمنان با همه وجود به صحنه آمده بودند و آنان بیمناک از عزم این دولت در خدمت به مردم و همدلی موجود در کشور هستند و می‌خواهند ملت را در روبروی هم قرار دهند و این نقشه شوم را به خوبی رهبر معظم انقلاب اسلامی برای مردم تبیین کردند.

وی گفت: حتی می‌خواستند حوزه فرهنگ و هنر را به تعطیلی بکشند اما همه فعالیت‌های فرهنگی و هنری را با اتکای به خداوند بزرگ و هدایت‌های رهبر عزیز انقلاب جلو بردیم و بهار گذشته پررونق‌ترین روزهای فرهنگ و هنر بود. نمایشگاه کتاب با حضور هفت میلیون ایرانی و حضور چند ساعته رهبر معظم انقلاب اسلامی با شکوه ویژه ای برگزار شد.

اسماعیلی به تلاش‌های مهدی دوستی استاندار هرمزگان و جهش این استان در عرصه‌های گوناگون اشاره و تصریح کرد: استاندار انقلابی شما از افراد موثق رئیس جمهور و هیأت دولت هستند و ایشان استاندار نمونه کشور در سال گذشته بود و در بخش‌های اشتغال و تولید کارهای بسیار خوبی صورت گرفته است و این جهش در استان شروع شده و امروز تحول بزرگ اقتصادی در این استان از جمله در بشاگرد رقم خورده و من به شما مردم غیور و انقلابی عرض می‌کنم که دولت برآمده از اراده‌های شما مردم، مسیر خدمت را با افتخار دنبال خواهد کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo