×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تشریح فرصت‌های سرمایه گذاری حوزه شیلات و کشاورزی منطقه آزاد قشم در نمایشگاه ایروان اکسپو

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، مریم نوری بالانجی با بیان این خبر، اظهار داشت: بسته های سرمایه گذاری ارائه شده در نمایشگاه بین المللی ارمنستان در حوزه های پرورش ماهی در قفس، میگو و سایر آبزیان، حوزه کشاورزی، دامپروری، تولید خوراک دام، طیور و آبزیان و سایر صنایع شیلاتی، کشاورزی و دامپروری را شامل می شود.

وی ادامه داد: هدف گذاری های مناسب جهت توسعه روابط تجاری در حوزه شیلات و کشاورزی با کشورهای مختلف همچون ارمنستان، روسیه، قزاقستان و گرجستان و غیره صورت پذیرفته و مذاکراتی نیز در این زمینه در حال انجام است و امیدواریم شاهد به نتیجه رسیدن آنها در آینده باشیم.

به گفته مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم؛ فرصت های سرمایه گذاری در حوزه های تولید صدف خوراکی و همچنین غذای زنده آرتمیا از مهمترین موضوعاتی است که در ایروان اکسپو مورد توجه کشورهای ارمنستان، قزاقستان، ترکمنستان و روسیه قرار گرفتند.

نوری بالانجی با اشاره به حضور نمایندگانی از دو شرکت تولیدکننده حوزه فعال پرورش و تکثیر آبزیان و صنایع وابسته به آن در منطقه آزاد قشم در نمایشگاه ارمنستان افزود: در دو روز نخست این نمایشگاه دو قرارداد برای صادرات مجموعا ۲۲۰ تن میگو توسط شرکت مروارید شکیل قشم به کشورهای روسیه، قزاقستان، ارمنستان به امضا خواهد رسید و نیز متن تفاهم نامه همکاری تولید آرتمیا جهت تولید انبوه این غذای زنده در حال آماده سازی می باشد تا در این نمایشگاه به امضا برسد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰ بسته سرمایه گذاری در حوزه های مختلف شیلات و کشاورزی تهیه شده که پرورش ماهی درقفس، پرورش میگو، تکثیر ماهی، تکثیر میگو، تکثیرو پرورش گونه های خاص (مانند مار، عقرب، کروکودیل، زالو و غیره)، پرورش شتر شیری، پرورش بز تالی، پرواربندی گوساله و گاو و شتر، پرورش قارچ خوراکی، تولید خوراک دام، طیور و آبزیان، پرورش و کاشت انواع میوه های استوایی، احداث گلخانه های ساحلی، پرورش مروارید در صدف، پرورش صدف خوراکی، کاشت کاکتوس علوفه ای، آلوئه وراء و انواع گیاهان دارویی بخشی از آنها را شامل می شود.

براساس این گزارش، سازمان منطقه آزاد قشم با ارائه ۹۱ بسته از فرصت‌های سرمایه گذاری و همچنین ارائه توانمندی های اقتصادی و صادراتی موجود در این جزیره حضور فعالی در نمایشگاه بین المللی ایروان اکسپو دارد.

گفتنی است، نمایشگاه عرضه بسته‌های سرمایه گذاری و توانمندی‌های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران در کشور ارمنستان از تاریخ ۳ تا ۵ شهریورماه در مرکز ایروان اکسپو با حضور ۷ منطقه آزاد کشور در شهر ایروان برگزار شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo