×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مهم‌ترین و شاخص‌ترین برنامه اجرایی شما در سال 97 چه بوده است؟

در حوزه اشتغال شاخص‌ترین فعالیت‌هایی که از طریق دبیرخانه کارگروه تخصصی اشتغال انجام شد، پیگیری برنامه‌های سال 97 بود. در راس آن‌ها اشتغال روستایی با 289 میلیارد تومان اعتباری که برای استان در نظر گرفته شده بود خوشبختانه 242 میلیارد تومان پرداختی تسهیلات با هدف گذاری ایجاد نزدیک به پنج هزار شغل بوده است.

نهایتا ظرف مدت یک تا دو سال این کارگاه‌ها احداث خواهند شد و مشاغلی که مورد تعهد هست ایجاد می‌شوند. این به عنوان یک شاخص عملکردی در حوزه اشتغال اداره کل بوده است.

در کنار آن بالغ بر 100 میلیارد تومان برای ایجاد مشاغل خانگی اعتبار در نظر گرفته شده است. بالغ بر 80 درصد آن تاکنون پرداخت شده که باقی آن نیز در حال پرداخت است که این نیز می‌تواند زمینه اشتغال بسیار مناسبی را فراهم کند. این اعتبارات تماما چهار درصد و کم‌بهره بوده است.

هرمزگان رتبه اول سامانه را در اجرا و پرداخت تسهیلات طرح های روستایی داراست و کمترین انحراف را در کمتر از یک درصد در اجرای طرح‌های روستایی داشته و به نظر بنده این نقطه قوتی است که اگر نظارت لازم به همین شدت و روال ادامه دهیم همه این طرح‌ها به نتیجه می‌رسند.

شخصا هر هفته میزان پیشرفت اجرایی طرح ها را در روستاها و شهرستانها بررسی و نظارت میکنم و تاکنون خصوصا در ایجاد کارگاه های متوسط به خوبی نتیجه داده است.

امیدوارم ۱۱۳میلیارد تومان باقی مانده که سهمیه نهادهای حمایتی کمیته امداد، بنیادشهید و بهزیستی هست هر چه زودتر متقاضیان از این نهادها معرفی تا مابقی تسهیلات نیز جذب شود.

در کنار این موارد طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نیز امسال بسیار استقبال شد که برای ایجاد اشتغال بسیار مناسب است.

از دو هزار و 900 سهمیه‌ای که برای استان هرمزگان در نظر گرفته شد یکهزار و 550 نفر تاکنون به عنوان کارورز آموزش دیدند که تعدادی جذب کار شدند.

دولت هزینه کارورزی و بیمه را پرداخت می‌کند و معافیت کامل حق بیمه سهم کارفرما از مزیت طرح برای کارفرما است که هرمزگان رتبه سوم از نظر کیفیت اجرای این طرح را دارد.