×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 1 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
مذاکره با شرکت مطرح چینی جهت تکمیل پروژه جامع ارتباطی خلیج فارس

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، یاسر سلیمانی با بیان این خبر، اظهار داشت: در حاشیه بیست و سومین رویداد بین المللی سرمایه گذاری و تجارت چین (CIFIT 2023) جلسه ای با حضور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه ازاد قشم و رییس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری و توسعه قشم، با قائم مقام و مدیران ارشد شرکت راه و جاده شیامن برگزار شد.

وی ادامه داد: این جلسه با توجه به ظرفیت های بالای فنی مهندسی کشور چین در احداث سازه های آبی و با توجه مشابه بودن موقعیت جزیره شیامن نسبت استان فوجیان با جزیره قشم و سرزمین اصلی در استان هرمزگان و همچنین بهره گرفتن از تجربیات یکی از بزرگترین شرکت های ساخت سازه های آبی چین این نشست دایر گردید.

عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه قشم افزود: این جلسه در راستای تکمیل پروژه شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس (شامل توسعه بندر کاوه- جاده و راه آهن و احداث پل خلیج فارس) به عنوان یکی از پروژه های راهبردی کریدور جنوب شمال کشور مذاکراتی صورت پذیرفت.

سلیمانی در پایان خاطرنشان کرد: شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس با اتصال جزیره قشم به سرزمین اصلی، همواره به عنوان یک ضرورت‌ جهت پیشرفت اقتصادی این منطقه در حوزه های گردشگری، نفتی و ترانزیتی جزیره قشم محسوب شده و یکی از مطالبات اصلی مردم جزیره قشم است.

براساس این گزارش، پروژه خلیج فارس ذیل طرح شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس و شامل ۴ پروژه پل خلیج فارس، توسعه بندر کاوه، احداث ۴ لاین بزرگراه از بندر کاوه تا سرزمین اصلی و خط راه آهن بین سرزمین اصلی و جزیره قشم است که انجام تمامی پروژه ها وابسته به اتمام پروژه پل است.

گفتنی است؛ بیست و سومین رویداد تجارت و سرمایه‌گذاری چین (CIFIT 2023) به‌عنوان تنها رویداد تشویق سرمایه‌گذاری کشور چین برای تسهیل سرمایه گذاری های مشترک در دیگر کشورها در روزهای ۸ الی ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۲۳ میلادی (برابر با ۱۷ لغایت ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۲ هجری خورشیدی) در شهر شیامن کشور چین برگزار می شود و منطقه آزاد قشم با بیش از ۹۰ بسته سرمایه‌گذاری در حوزه های لجستیک، نفت و انرژی، صنعت، شیلات و گردشگری را در این رویداد بین المللی حضور دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo