×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 1 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
حضور هیأت قضایی ایران به سرپرستی رئیس کل دادگستری هرمزگان در مجمع قضات کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، با هدف توسعه همکاری‌های حقوقی کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای، مجمع منطقه‌ای قضات دادگاه‌های کشور‌های عضو این سازمان به میزبانی دادگاه عالی خلق چین برگزار شد و هیئت قضایی جمهوری اسلامی ایران نیز به سرپرستی مجتبی قهرمانی “رئیس کل دادگستری هرمزگان” در این اجلاس شرکت کرده است.

در این نشست مسائلی از جمله اعتبار قضایی، جرائم اطفال، جرائم رایانه ای، قرارداد‌های تجاری و راه‌های توسعه همکاری‌های قضایی میان کشور‌های عضو سازمان شانگهای مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

با توجه به پذیرش عضویت دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای و به دعوت چین، هیئت قضایی کشورمان شامل پنج نفر از قضات عالی رتبه در این مجمع حضور یافتند.

اعضای این هیئت به سرپرستی دکتر مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان و عضویت حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس، دکتر شهرام لرستانی معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران و رئیس مجتمع جرایم رایانه‌ای، دکتر احمد جعفری رئیس مجتمع قضایی شهید فهمیده ویژه اطفال و نوجوانان و دکتر عطااله رودگر مدیرکل تدوین لوایح معاونت حقوقی قوه قضائیه هستند.

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در حاشیه این اجلاس اظهار کرد: در اجرای سیاست‌های کلان دستگاه قضایی و ماموریت صادره از سوی معاونت امور بین‌الملل قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر هیئت پنج نفره قضات ایرانی در مجمع قضات منطقه‌ای چین و کشور‌های عضو همکاری شانگهای شرکت کردند؛ محور اصلی این مجمع و نشست تبادل تجربیات و همکاری‌های قضایی بین‌المللی بود؛ اعتبار قضایی، جرایم اطفال، جرایم رایانه‌ای و قرارداد‌های تجاری بین‌المللی در این نشست مورد بحث قرار گرفتند و تبادل تجربیات انجام شد.

وی همچنین گفت: حضور هیئت ایرانی حضوری موثر و پررنگ بود و سخنرانی‌ها و ارائه مطالب هیئت ایرانی مقبول همه کشور‌های عضو سازمان واقع شد و در نشست‌های دو و چندجانبه هم تبادل تجربیات صورت گرفت؛ این موضوع در راستای سیاست‌های نوین تحولی قوه قضاییه و حضور قوه قضاییه در عرصه‌های بین‌المللی با توجه به عضویت دائمی ایران در سازمان همکاری شانگهای موضوع مهم و قابل توجهی است.

شایان ذکر است؛ سازمان همکاری شانگهای از سال ۲۰۰۱ میلادی ایجاد شده است که هم اکنون ۹ کشور اعضای دائم آن را تشکیل می‌دهند و از تیرماه امسال نیز جمهوری اسلامی ایران با موافقت سران کشور‌های عضو، به عضویت دائم این سازمان بین المللی درآمده و دارای حق رأی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo