×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 15 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
توقیف کامیونی که ۱۷ مرتبه طی یک روز در بندرعباس سوختگیری می‌کرد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،علیرضا طاهری گفت: متاسفانه طی ماه های اخیر، ارتکاب برخی تخلفات و همکاری تعدادی از متصدیان پمپ بنزین ها و جایگاه داران با قاچاقچیان سوخت موجب شده بود که مردم و مصرف کنندگان عادی برای سوخت گیری خودروهای خود، ساعت ها در صف های طولانی و چند کیلومتری معطل شوند.

وی بیان کرد: باتوجه به لزوم چاره اندیشی برای حل این مشکل، در نتیجه پیگیری های رییس کل دادگستری هرمزگان با همکاری استاندار، فرماندهی انتظامی استان، شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی، انجمن صنفی کارفرمایی جایگاه داران سوخت، انجمن صنفی کارفرمایان حمل و نقل و سایر نهادهای مرتبط، طی روزهای اخیر اجرای طرح استقرار تیم های کنترل و نظارت بر توزیع سوخت در جایگاه ها و پمپ بنزین های استان آغاز شد و بر این اساس سوخت گیری در تمام جایگاه ها تنها پس از تایید تیم کنترل و نظارت امکان پذیر است.

سرپرست تیم های کنترل و نظارت بر توزیع سوخت در جایگاه های هرمزگان تصریح کرد: با اجرای این طرح مهم که با پیشنهاد و پیگیری ربیس کل دادگستری هرمزگان انجام شد، عملا سوخت گیری تنها پس از احراز هویت و احراز صلاحیت متقاضی از جمله داشتن گواهینامه، تایید فعالیت واقعی خودرو و تایید تعلق کارت سوخت به خودرو انجام می شود.

طاهری ادامه داد: با اجرای این طرح، تراکنش های قبلی کارت سوخت توسط کارشناس مربوطه بررسی می شود و موارد مشکوک و تخلفات، موجب توقیف کارت سوخت و وسیله نقلیه در سامانه و اعلام جرم علیه فرد متخلف خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح، سوابق سوختگیری و هویت متقاضی و مشخصات وسیله نقلیه هم در سامانه ثبت می شود.

معاون دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس یادآورشد: در نتیجه اجرای این طرح، پرداخت هرنوع وجه اضافی تحت عنوان انعام و مواردی از این دست در ازای دریافت سوخت ممنوع است و در مقابل از هرگونه تبعیض در سوختگیری و نوبت دهی نیز جلوگیری می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به گزارش های واصله مبنی بر رضایتمندی مردم و مشاهده تصاویر دوربین های نظارتی، این اقدام مثبت باعث شد تا دیگر شاهد صف های چندین کیلومتری برای دریافت گازوئیل و بنزین نباشیم و هم اکنون مردم و مصرف کنندگان واقعی می توانند به راحتی سوخت مورد نیاز خودروهای خود را از نزدیکترین جایگاه تأمین کنند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان همچنین با اشاره به اینکه پایش تصویری جایگاه های سوخت با جدیت ادامه دارد، گفت: در نتیجه اجرای این طرح و پس از بررسی سوابق سوختگیری و پایش تصاویر دوربین های نظارتی، یک کامیون متخلف که در یک روز ۱۷ بار سوختگیری کرده بود در یکی از جایگاه های شهر بندرعباس، شناسایی و توقیف شد.

طاهری تاکید کرد: با اجرای طرح استقرار تیم های کنترل و نظارت بر توزیع سوخت در جایگاه ها و پمپ بنزین های استان هرمزگان، صاحب خودرو تنها با کارت سوخت خود می تواند سوخت گیری کند و در نتیجه، دست قاچاقچیان سوخت از این سرمایه ملی قطع خواهد شد.

منبع خبر : ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo