×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
هزینه‌کرد انتخاباتی داوطلبان در سامانه شفافیت مالی رصد می شود

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،سید محمدتقی شاهچراغی در همایش فرمانداران و بخشداران استان هرمزگان برگزار شد، اظهار داشت: بررسی‌ها و ادبیات سیاسی مردم و نخبگان نشان می‌دهد که شرایط برای برگزاری انتخابات در کشور و استان مهیا است و اراده دولت و مردم در برگزاری انتخابات پرشور با مشارکت حداکثری است.

وی با اشاره به اغتشاش‌های سال گذشته و تلاش دشمن برای برهم زدن امنیت جامعه، افزود: دشمن امسال نیز برای تمام ابعاد روشن‌کردن مجدد فتنه برنامه‌ریزی کرده بود و هر آنچه را لازم بود پای کار آورده بود اما اراده مردم و تلاش دستگاه‌های مسئول موجب شد که با لطف خداوند متعال دسیسه دشمن خنثی شود.

معاون سیاسی وزارت کشور تصریح کرد: افزایش مشارکت مردم در انتخابات امر مهمی است که تحقق آن نیاز به نقش آفرینی همه نخبگان جامعه و دستگاه‌های کشور است باید گفتگوهای اجتماعی می‌بایست حول محور گفتمان پیشرفت کشور و تبیین خدمات نظام به مردم ایران انجام گیرد.

شاهچراغی بیان‌کرد: در موضوع دفاع از آرمان‌های انقلاب مردم معمولاً از مدیران جلوتر هستند و زمانی که احساس تکلیف می‌کنند خودشان میدان داری و مشارکت خواهند کرد و مدیران فقط تنظیم‌گر و تسهیل‌گر هستیم و اگر به وظایف خود عمل کنیم مردم هم خواهند آمد.

وی اظهارداشت: مردم برگزار کننده اصلی انتخابات و صاحبان اصلی کشور هستند و همین عامل در سلامت و امنیت انتخابات مؤثر است و مشارکت مردم در تعیین سرنوشت کشور تضمین کننده امنیت و پیشرفت کشور خواهد بود.

رئیس ستاد انتخابات کشور، عنوان‌کرد: ما باید برای حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی برنامه‌ریزی کنیم تا در روند اجرای روز رأی گیری و اخذ رأی مردم هیچ مشکلی وجود نداشته باشد و در این راستا باید به ابزارهای خدمت‌رسانی و کانون‌های جمعیتی توجه ویژه داشته باشیم و از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

 

مجریان انتخابات در بحث امنیت و سلامت نیز تلاش کنند

وی قانون انتخابات جمهوری اسلامی ایران را قانونی مترقی دانست و اظهارداشت: مجریان انتخابات از این به بعد به غیر از بحث اصلی و مهم مشارکت در حوزه ارتقای امنیت و سلامت نیز بیشتر تلاش کنند و از دریچه نگاه مردم به محل استقرار شعبات اخذ رأی نگاه کنند و بهترین جا را برای برگزاری انتخابات انتخاب کنند.

شاهچراغی، عنوان‌کرد: در گذشته مشکلاتی وجود داشت و که برای رفع آن طبق قانون و بر اساس سازوکارهای پیش بینی شده همه شعب بدون استثنا باید از یک روز قبل از رأی گیری مورد بازدید قرار گیرند و آمادگی کامل را داشته باشند تا در ۱۱ اسفند ماه به بهترین شکل انتخابات برگزار شود.

معاون سیاسی وزیر کشور، خاطرنشان‌کرد: سامانه شفافیت انتخاباتی نیز آماده شده و بین شورای نگهبان، وزارت کشور و بانک‌مرکزی توافق شده است که داوطلبان شماره حسابی غیر تجاری را معرفی کنند که هزینه‌کردهای کاندیداها رصد و کنترل شود که اجرای این قانون نقش بسزایی در شفافیت مالی و تحقق عدالت انتخاباتی خواهد داشت.

وی خاطرنشان‌کرد: برابر قانون جدید در موعد تبلیغات انتخاباتی امکانات دولتی به صورت مساوی در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت و ظرفیتی نیز در صدا و سیما برای همه حوزه‌های انتخابیه تعریف شده است که موجب عدالت تبلیغاتی و جلوگیری از هزینه‌های خارج از عرف خواهد شد.

معاون سیاسی وزیر کشور اضافه کرد: سقفی برای هزینه‌کرد بودجه‌های انتخاباتی متناسب با جمعیت، مساحت و شرایط جغرافیایی حوزه‌های انتخاباتی تعریف خواهد شد تا داوطلبان نمایندگی مجلس از این سقف عدول نکنند و ناظرین و مردم نیز بتوانند منشأ هزینه‌کردهای انتخاباتی را به صورت شفاف رصد کنند.

شاهچراغی با اشاره به درخواست هرمزگان برای برگزاری انتخابات الکترونیک در حوزه مرکزی، عنوان‌کرد: برای فراهم سازی بستر این موضوع باید زیرساخت‌های موجود در استان با کمک شرکت زیرساخت و مخابرات بررسی شود.

رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان، تاکید کرد: هر کسی که در انتخابات تأیید صلاحیت شود از نگاه ما به عنوان مجریان انتخابات صلاحیت حضور در این عرصه را دارند و دولت همواره به اصل بی طرفی تاکید داشته و تاکید شده که مجریان به هیچ وجه سوگیری شخصی نداشته باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo