×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 14 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
ماهیت شکل‌گیری سامانه سدف، شناسایی متقاضیان واقعی گاز مایع است

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، جعفر سالاری نسب، تأکید کرد: ماهیت شکل‌گیری سامانه سدف نیز که زیرساخت‌های آن در سال‌های گذشته آماده و تکمیل شده است این بوده است تا متقاضیان واقعی گاز مایع را که به گاز شهری دسترسی ندارند، شناسایی کرده و سوخت یارانه‌ای از این طریق در اختیار این افراد قرار گیرد.

وی افزود: توزیع الکترونیکی گاز مایع را از حدود یک سال گذشته آغاز کرده‌ایم و سیستان و بلوچستان بیشترین نیاز را داشت که در این استان صددرصد ثبت‌نام انجام شده است و حتی عشایر نیز ثبت‌نام کرده‌اند، اما برخی مصارف مربوط به کسب‌وکارهای خرد است که سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) متولی شناسایی این مشاغل است و باید احراز هویت آنها انجام شود و با تأیید سازمان صمت استان، گاز مایع در اختیار این مصرف‌کنندگان نیز قرار خواهد گرفت.

سالاری‌نسب‌ تأکید کرد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تنها وظیفه توزیع‌ گاز مایع را به‌عهده دارد و قیمت‌گذاری و نظارت بر نحوه توزیع به‌عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) و ستاد تنظیم بازار است.

وی تصریح کرد: شرکت‌های موزع نیز زیرمجموعه وزارت صمت تعریف شده اند که باید از همان مسیر، بر نحوه توزیع گاز مایع با نرخ یارانه‌ای هر کپسول ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان بر آنها نظارت شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران افزود: هدف از مصوبه مجلس و دستورعمل دولت ایجاد شفافیت در روند عرضه سوخت است که در این باره شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به تعهدهای خود به‌صورت کامل عمل کرده و سیستم بانکی نیز آماده است تا با عرضه صددرصدی گاز مایع کشور به‌صورت الکترونیک،‌ روند شفافیت در عرضه فرآورده را تسهیل کند.

سالاری‌نسب‌ تأکید کرد: بالطبع خانوارهایی که به گاز شهری دسترسی دارند، شامل دریافت گاز مایع یارانه‌ای نمی‌شوند، اما باز هم دولت در این باره نیز تسهیلاتی در نظر گرفته و وزارت صمت نیز صحت ادعای مشاغل خرد را بررسی و تأیید می‌کند.

وی تصریح کرد: هیچ کمبودی وجود ندارد و اولویت اصلی تامین نیاز مردم است و به هر مقدار شرکت‌های توزیع کننده گاز مایع بخواهند، تحویل خواهد شد، اما باز هم تأکید می‌کنیم که توزیع تنها در بستر سدف انجام خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo