×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ادامه رایزنی‌ها به منظور تسهیل‌گری تجارت در قشم

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، در آبان ماه امسال، محمد جعفری، معاون برنامه‌ریزی توسعه و مدیریت منابع ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور به دعوت عادل پیغامی در جزیره حضور یافت و طی گفت و گو با مسئولین سازمان و جمعی از تجار و بازرگانان در جریان مشکلات موجود قرار گرفت.

از همین روی در ادامه رایزنی ها به منظور تسهیل‌گری تجارت در جزیره، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان سخنگوی مردم جزیره طی جلسه ای با رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اظهار داشت: تجار و بازرگانان بخش مهمی از چرخه اقتصادی جزیره را بر عهده دارند و همکاری دستگاه های اجرایی به منظور رفع مشکلات و تسهیل و تسریع امور مربوط به تجارت بر اساس ضوابط و قوانین نقش مهمی در توسعه اقتصادی جزیره دارد.

پیغامی تصریح کرد: در سال های گذشته برخی محدودیت ها و بخشنامه های موجود در تعارض با ماموریت های ذاتی منطقه آزاد بوده که موجب بی انگیزه شدن سرمایه گذاران و رونق تجارت از مبادی غیررسمی شده است.

وی ادامه داد: با تسهیل گری و اجرای مقررات از مجرای همکاری دو دستگاه، می توان ضمن ایجاد شفافیت شرایط را برای رونق تولید و تجارت در قشم فراهم نمود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، یکی از موضوعات مطرح شده از سوی بازرگانان جزیره را مربوط به سرعت کم سامانه EPL، اظهارنامه منشا ارزی و سقف کالای مسافری به ویژه در ماه های پایانی سال برشمرد و افزود: تجار جزیره تسهیل‌گری در موارد ذکرشده را خواستار هستند.

در ادامه این جلسه، نماینده ویژه رییس جمهور و رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان داشت: تلاش حداکثری در رعایت توامان حقوق دولت و مردم از مهم‌ترین موضوعات این سند راهبردی ستاد هست و بر همین مبنا در تلاش هستیم تا فرآیندها به گونه ای مدیریت شود که حقی از هیچکس ضایع نگردد.

سید مجید رضوی ادامه داد: در تلاش هستیم، با آسیب‌شناسی سیاست‌ها، فرآیندها و روش‌های موجود نسبت به ایجاد هماهنگی حداکثری بین دستگاهی به ویژه سازمان منطقه آزاد قشم شرایطی را فراهم کنیم تا به رونق تجارت در جزیره آسیبی نرسد.

لازم به ذکر است، با ثبت سفارش در سامانه EPL و ارائه اسناد مثبته برای اظهار منشا ارزی هیچگونه مشکلی برای بحث واردات کالای مسافر به وجود نخواهد آمد.

بنابراین گزارش، این نشست با حضور عادل پیغامی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، سید مجید رضوی، نماینده ویژه رییس جمهور و رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، منصور عظیم زاده اردبیلی، عضو موظف هیات مدیره و معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد، مرتضی سلیمانی، مشاور مدیرعامل و یاسر سلیمانی، مشاور مدیرعامل و دبیر هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم، محمد جعفری معاون برنامه‌ریزی توسعه و مدیریت منابع و بیگی، معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo